ادعای عجیب بازیکن تیم ملی: دایی 1ماه پیش سرمربی تیم ملی شد!
یکی از بازیکنان تیم ملی مدعی شده است که علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است

دایی یک ماه پیش به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد!

انگار همین دیروز بود که با شکست خانگی تیم ملی مقابل عربستان، علی دایی از سمت خود برکنار شد و حالا بعد از گذشت حدود ۱۱ سال یک‌بار دیگر شهریار فوتبال ایران در آستانه بازگشت روی نیمکت این تیم برای دومین‌بار قرار گرفته است، البته خودش می‌گوید مذاکره‌ای با او صورت نگرفته و مدیران فدراسیون هم می‌گویند علاوه‌بر او چند گزینه دیگر مدنظر هستند، اما منابع آگاه عقیده دارند که مدتی قبل توافق نهایی با او حاصل شده است.

بازگشت به گذشته
تیم ملی فوتبال کشورمان روز شنبه هشتم فروردین ۱۳۸۸ در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا شانس خود برای صعود به جام‌جهانی را به حداقل برساند. پس از این دیدار تماشاگران در شعار‌هایی خواستار برکناری کادرفنی تیم ملی و ایجاد تغییراتی مثبت در تیم ملی فوتبال کشورمان شدند.
پس از برکناری دایی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این قصد را داشت تا برگزاری دیدار دوستانه با سنگال تکلیف کادرفنی تیم ملی را مشخص کنند که البته پس از این تصمیم اریش روته‌مولر به‌عنوان جانشین موقت دایی در تیم فوتبال ایران انتخاب شد تا موقتا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و در ادامه افشین قطبی و محمد مایلی‌کهن به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران مطرح شدند و حتی مذاکراتی با حشمت مهاجرانی نیز صورت گرفت.

دایی و کارنامه‌ای ضعیف در دور اول
دایی در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶، به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. انتخاب دایی درحالی از سوی علی‌آبادی، رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی و معاون رئیس‌جمهور (محمود احمدی‌نژاد) انجام شد که دایی پیش از این اعلام کرده بود: «هر فردی لابی قوی‌تری داشته باشد به‌عنوان سرمربی تیم ملی منصوب می‌شود.» پیش از این، فدراسیون از افشین قطبی، امیر قلعه‌نویی، محمد مایلی‌کهن، بیژن ذوالفقارنسب و مجید جلالی به‌عنوان گزینه‌های خود برای سرمربیگری تیم ملی نام برده بود. دایی در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۰، عملکرد ضعیفی به‌عنوان سرمربی تیم ملی داشت. تیم ملی در دور پایانی این رقابت‌ها با هدایت دایی، در ۵ مسابقه ۶ امتیاز به دست آورد و در رتبه چهارم جدول بین پنج تیم قرار گرفت. پس از شکست تیم ملی در پنجمین بازی مقابل عربستان، فدراسیون فوتبال، دایی را از مربیگری تیم ملی برکنار کرد. او حالا جدی‌ترین گزینه برای گرفتن جای ویلموتس به شمار می‌رود.

ملی‌پوشان دایی را دوست دارند
در گذشته نوشتیم که اگر دایی به‌عنوان گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی مطرح شده، بیشتر از آنکه مربوط به جنبه‌های فنی وی باشد، به مسائلی برمی‌گردد که بخشی از آن‌ها روحی و روانی و حتی عاطفی بوده و جنبه‌های دیگری را در برمی‌گیرد. همه این سال‌ها علی دایی جزء حامیان کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی بود و جالب اینکه خود کی‌روش نیز بار‌ها گفته بود باید میراثش به دایی برسد. در این بین افراد دیگری نیز به‌عنوان حامی سرمربی پرتغالی شناخته می‌شدند، اما هیچ‌کدام به پای کاراکتر علی دایی نمی‌رسیدند و چه‌بسا حتی روی این موضوع ثباتی نداشتند. از سوی دیگر این اخلاق دایی و رفت و آمدهایش به اردو‌های تیم ملی و خوش‌وبش با بازیکنان این تیم موجب شده بود تا ملی‌پوشان همواره از آقای گل جهان حمایت کرده و از لحاظ عاطفی نیز بین آن‌ها صمیمیتی شکل بگیرد.

بازیکنان دایی را انتخاب کردند!
پیگیری‌ها نشان می‌دهد که بازیکنان تیم ملی روی انتخاب گزینه جدید برای تیم ملی به‌شدت پشت دایی درآمده و در جلسات مختلف دوستانه در دورهمی‌هایشان یا در جلسات رسمی که با مسئولان فدراسیون داشته‌اند، روی انتخاب دایی تاکید کرده و از مقامات ارشد خواسته‌اند شهریار را به‌عنوان سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب کنند.

نزدیکانش تایید کردند
دایی دوشنبه به فدراسیون فوتبال رفت تا به قول خود در جلسه کمیته استیناف برای مشخص شدن مطالباتش از سایپا شرکت کند و حتی به صورت جدی پیشنهاد تیم ملی را هم در گفتگو با خبرنگاران رد کرد. این درحالی است که به گفته نزدیکان دایی، حکم وی در فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی خورده و فقط مانده امضای مقامات بالادستی فدراسیون فوتبال برای تایید و شروعی دوباره…

تماس تلفنی هیات‌رئیسه فدراسیون با علی دایی
روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر دادند که علی دایی مذاکرات اولیه را به صورت تلفنی با هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال انجام داده است. در روز‌های گذشته این تماس برقرار شد و طرفین نظرات خود را گفتند. در این تماس تلفنی دایی اعلام کرد آماده است هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. با توجه به چراغ‌سبز دایی و رضایت هیات‌رئیسه، قرار شده کمیته فنی هم بررسی نهایی را انجام دهد و درصورت تایید وزارت ورزش، نام او رسما به‌عنوان سرمربی تیم ملی اعلام شود.

چرا اسم دایی رسما اعلام نمی‌شود؟
سرمربی سابق سایپا بعد از برکناری از این تیم در یک نشست خبری مباحث جنجالی‌ای را مطرح کرد که بسیاری از آن‌ها رنگ و بوی سیاسی داشت و جالب اینکه برخی رسانه‌ها نیز در همان زمان عواقب این اظهارات را دوری دایی از سطح اول فوتبال عنوان کردند. در هر صورت فصل نوزدهم لیگ برتر بدون علی دایی آغاز شد تا این شایعه‌ها رنگ واقعیت بگیرد. در همین زمینه نیز شنیده می‌شود با وجود انتخاب دایی توسط فدراسیون فوتبال، مقامات بالادستی یعنی وزارت ورزش و برخی نهاد‌های دیگر در تلاشند تا با رفع و رجوع اظهارات سرمربی سابق، تاییدیه حضور وی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را بگیرند.

ستاره تیم ملی: دایی یک ماه پیش انتخاب شد!
یکی از بازیکنان مطرح تیم ملی با تایید جلسات بازیکنان باتجربه تیم ملی با یکدیگر و با مقامات فدراسیون برای انتخاب دایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت: «تا جایی که ما در جریانیم علی دایی از یک ماه پیش برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شده و فقط باید نام وی به صورت رسمی معرفی شود.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی