سردار آزمون در راه ناپولی ایتالیا!
روزنامه ایران ورزشی به بررسی آخرین وضعیت سردار آزمون و پیشنهادهای او پرداخته و به لایو اینستاگرامی آندره آ استراماچونی با خبرنگار مشهور ایتالیایی اشاره کرده است که در آن لایو کدهای بسیاری درباره تیم احتمالی آینده آزمون یافت می شود

سردار آزمون مسافر سیسیل خواهد شد؟

شاید عنوان موفق ترین لژیونر ایرانی مقیم اروپا در سال سردار آزمون باشد. مهاجم بندرترکمنی تیم زنیت سن پترزبورگ در فصل جاری فوتبال پاس گل در لیگ برتر روسیه و گلزنی 6گل و ارسال 10 اروپا توانست با به ثمر رساندن مقابل لیون و بنفیکا در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شرایط مناسبی را برای خود فراهم کند تا باز هم در کانون توجهات رسانه های ایرانی و خارجی قرار بگیرد. آزمون ، توانست با انتخاب مناسبش 201۹ پس از ترک روستوف و پیوستن به زنیت در فوریه خود را در ویترین فوتبال روسیه به نمایش بگذارد.

عملکرد سردار ایرانی زنیت به حدی مناسب بوده که دیمیتری سنیکوف، پیشکسوت فوتبال روسیه در گفتگو با سایت اسپورت اکسپرس به تمجید از مهاجم ملی پوش مان پرداخت و اذعان کرد که زنیت با سردار بهتر و زیباتر بازی می کند. پس از توجه رسانه های روسی؛ حدود سه هفته پیش کوریره دلواسپورت در گزارشی مدعی شد که عملکرد درخشان و ثبات قابل قبول مسی ایرانی باعث شده تا سران باشگاه ناپولی ایتالیا درصدد جذب سردار و انتقالش به سن پائولو باشند.

در روزهای گذشته نیز آندره آ استراماچونی، سرمربی مستعفی استقلال تهران نیز در لایو اینستاگرامی اش با جانلوکا دی مارتزیو عنوان کرد که سردار آزمون از طریق مدیربرنامه هایش با وی در ارتباط بوده و درمورد تماس هایش با یک تیم ایتالیایی و شرایط ترانسفرشدن به این کشور با وی مشورت کرده است.

پس از هر درخشش سردار آزمون؛ عادت داشته ایم به فرافکنی برخی رسانه ها مبنی بر علاقه تیم هایی مانند لیورپول و لاتزیو و حتی رئال مادرید به جذب مرد شماره 20 تیم ملی مان، اما این بار به نظر ماجرا جدی تر و اخبار موثق تر نمود پیدا می کند. رادارهای کریستیانو جیونتولی، مدیر ورزشی تیم ناپولی سیگنال های مهمی را از سن پترزبورگ دریافت کرده اند و استعدادیاب های ایتالیایی عملکرد سردار را به گوش مدیران ناپولی رسانده اند.

در ایتالیا اما لوزانو و یورنته نتوانسته اند مهره ی قابل اتکایی برای گتوزو باشند و بار هجومی آبی های رده ششمی بر دوش اینسینه، میلیک و مرتنس سنگینی می کند. سردار که برای تیم ملی توانسته 32 گل به ثمر برساند؛ حالا با اولین قدم های جدی ناپولی برای انتقالش مواجه شده و پنجره آتی را موقعیتی مناسب برای کوچ به جزیره ی سیسیل می بیند. وقفه فوتبالی لیگ روسیه به دلیل انتشار ویروس کرونا اما به سود سردار آزمون نخواهدبود؛ چراکه او پس از وقفه ی سه ماهه لیگ برتر روسیه و بعد از گذشت دو هفته، به تازگی از بند مصدومیت خارج شده و در آخرین دیدار زنیت با زدن 3 گل و ارسال یک پاس گل توانسته بود نمایش موثری داشته باشد. 

آزمون که درحال حاضر شانس آقای گلی پریمیرلیگ روسیه را دارد؛ مشتاقانه منتظر ازسرگرفتن مسابقات داخلی و ملیست تا بتواند ضمن ادامه ی درخشش خود برای زنیت و تیم ملی، مراحل انتقالش به ناپولی را طی کند تا فصل فوتبالی آینده را در جزیره ی سیسیل و مهد مافیای ایتالیا شروع کند. با عبور از پانادمی ویروس کرونا شاید سردارمان پس از سال ها، سری آ را با حضور یک ایرانی برای مان جذاب تر و راه را برای بازیکنان جوان و موفق ملی پوش ایرانی هموار سازد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net