درآمد باورنکردنی ایتالیا از قهرمانی در یورو
تیم ملی ایتالیا به خاطر قهرمانی در یورو 2020 مبلغ قابل توجهی را دریافت خواهد کرد

بررسی پاداش‌های یوفا برای یورو 2020

یورو 2020 با قهرمانی تیم ملی ایتالیا به پایان رسید و لاجوردی‌پوشان پس از 53 سال بار دیگر توانستند بر جام قهرمانی این مسابقات بوسه بزنند. قهرمانی ایتالیا در شرایطی به دست آمد که تقریبا همه فوتبالی‌ها این تیم را شایسته رسیدن به این عنوان می‌دانستند و شاگردان روبرتو مانچینی با عملکرد فوق‌العاده خود در جریان یورو 2020 توجه همگان را جلب کرده بودند.

یوفا که برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا را بر عهده دارد برای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها پاداش‌هایی را تعیین کرده بود و هر تیم با توجه به عملکردش مبلغی را از سوی یوفا پاداش خواهد گرفت. هر تیمی که توانسته باشد به یورو 2020 برسد بدون توجه به عملکردش و به صرف حضور در مسابقات مبلغی قابل توجه در حدود 9 میلیون یورو دریافت می‌کند. هم‌چنین برد در مرحله گروهی یک میلیون و پانصد هزار یورو و تساوی در این مرحله 750 هزار یورو پاداش به همراه خواهد داشت.

رسیدن به هر یک از مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی هر کدام به ترتیب مبالغی در حدود دو میلیون، سه میلیون و 250 هزار و 5 میلیون یورو پاداش دارد. رسیدن فینال و قهرمانی مسابقات هم 10 و نایب قهرمانی 7 میلیون یورو پاداش جداگانه در پی خواهد داشت.

براساس محاسبات انجام شده ایتالیا به عنوان قهرمان این مسابقات مبلغی در حدود 34 میلیون یورو از این قهرمانی کسب کرده و انگلیس هم با وجود نایب قهرمانی پاداش حدود 29 میلیون یورویی داشته است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir