برنامه تمرینی و غذایی شگفت انگیز دیوید بکام
بسیاری از ورزشکاران پس از بازنشستگی به شدت از فرم بدن مناسب دور می شوند چرا که استراحت بیشتری میک نند، غذاهای مناسب مصرف نمی کنند و تمرین هم نمی کنند برخی دیگر نظیر دیوید بکام حتی بعد از اتمام دوره حرفه ای نیز روی آمادگی بدنی تمرکز دارند

برنامه تمرینی و غذایی بکام در سن 46 سالگی چیست؟

بازیکن اسبق رئال مادرید و منچستریونایتد همچنان آمادگی بدنی شگفت انگیزش را حفظ کرده است. مالک باشگاه اینتر میامی در سن 46 سالگی هفته ای سه تا پنج روز تمریناتی را موسوم به "فیتنس اسنکینگ" انجام می دهد. متد تمرینی او بدین شکل است که تمریناتش در کل طول روز ادامه دارد و و تمریناتی کوتاه را با استراحت بین فعالیت ها از صبح تا شب انجام می دهد که این تمرینات شامل سه بخش متفاوت و جداگانه هستند.

اولین تمرین شامل گرم کردن است که شامل پنج تمرین ورزشی مختلف است: هل دادن وزنه (50 متر)، شنای سوئدی (40 بار)، اسکات با وزنه (20 بار)، لانگز با وزنه ده بار.

دیوید بکام پس از این تمرین به کارهای دیگرش در خانه یا خارج از خانه می رسد. دومین جلسه تمرینی شامل 10 تا 20 دقیقه گرم کردن با کارهای کششی است و بعد از آن نوبت 40 اسکات با پرش، 30 شنای سوئدی، 10 برپی و 20 بار بلند کردن پا در حالت خوابیده خواهد بود.

قبل از اتمام روز نیز ستاره انگلیسی آخرین وعده تمرینی خود را پشت سر می گذارد که شامل 40 تا 60 دقیقه تمرینات هوازی شامل دوچرخه، تردمیل، پله نوردی یا سایر تمرینات مشابه است.

البته بکام جدا از  تمرینات به رژیم غذایی سفت و سخت نیز اعتقاد دارد. او روزی چهار وعده غذایی برای خود تعیین کرده است: یک صبحانه قوی با تورتیا و پنیر، یک میان وعده پیش از ظهر، ناهار و یک میان وعده سبک پیش از اتمام روز. او لیستی از غذاهای مجاز و غیرمجاز هم دارد. مرغ، ماهی، تخم مرغ، سالاد سبز، گل کلم، سبزیجات، ماست، روغن زیتون و گردو غذاهای مجاز وی را تشکیل می دهند و نان سفید، غلات، برنج، غذاهای فرآوری شده، تنقلات و چربی ها در میان غذاهای غیرمجاز هستند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net