خانم دکتر جنجالی که مورینیو اخراجش کرد!
اوا کارنیرو، پزشک سابق چلسی، اکنون مالک باشگاهی در انگلیس است و در راه‌اندازی بیمارستان برای جام‌جهانی قطر کمک می‌کند

خانم دکتر خبرساز آبی‌ها این روزها چه می‌کند؟

هفت سال پیش، اوا کارنیرو پزشک چلسی بود و با ژوزه مورینیو اختلاف پیدا کرد. از کار اخراج شد و به همین علت در دادگاه به او خسارت پرداخت کردند.

حالا او بار دیگر نامش را در فوتبال بر سر زبان‌ها انداخته و سرمایه‌گذار تیم غیرحرفه‌ای «لِوِس» شد. این بانوی ۴۸ ساله همچنین با بیمارستان ارتوپدی و پزشکی ورزشی آسپتار در قطر پیش از جام‌جهانی امسال همکاری می‌کند.


ماجرای اِوا و ژوزه

زمانی که او در سال ۲۰۱۵ به همراه جان فیرن برای مداوای ادن آزار مصدوم در جریان بازی با سوانزی در لیگ برتر به زمین دوید، مورینیو، سرمربی وقت چلسی، عصبانی شد. آقای خاص از این که بازی در وقت‌های اضافی متوقف شد عصبانی شده بود. او بعد از سوت پایان بازی با عصبانیت گفت: «من از کادر پزشکی خود ناراضی هستم، زیرا باید وضعیت بازی را درک کنند.»

کارنیرو اخراج و از حضور در جلسات تمرینی یا مسابقات محروم شد. او شش هفته بعد سِمت خود را ترک کرد، اما باشگاه را به دادگاه کشاند. پرونده در روز دوم به صورت محرمانه مختومه شد. کارنیرو گفت: «از اینکه امروز این پرونده را به پایان رساندیم، خیالم راحت شده است. دوران بسیار سخت و ناراحت‌کننده‌ای برای من و خانواده‌ام بوده و اکنون مشتاقانه منتظر ادامه مسیر زندگی خود هستم.»


بعد از چلسی

کارنیرو بعد از آن به عنوان مشاور خصوصی در گروه پزشکی ورزشی در لندن شروع به کار کرد. او پس از اینکه توسط آبی‌ها در کانون توجهات قرار گرفت، خیلی کم حاشیه به کار خود ادامه داد. در مصاحبه با «اکیپ» در مورد حسش نسبت به بازی فوتبال توضیح داد. «اگر صادق باشم، تقریباً یک سال طول کشید تا بتوانم یک بازی فوتبال را تماشا کنم. فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۶ تنها بازی‌ای بود که سال گذشته توانستم نگاه کنم.»

مالکیت باشگاه در انگلیس و بیمارستان در قطر

با این حال، در جام جهانی قطر به تخصص او نیاز داشتند. او وظیفه داشت برنامه‌هایی را برای بیمارستان ارتوپدی و پزشکی ورزشی آسپتار در قطر، جایی که بازیکنان تحت درمان قرار می‌گیرند، ایجاد کند. و سال گذشته، به عنوان مالک باشگاه لِوِس به فوتبال بازگشت و به جودی و اندی موری به عنوان سرمایه‌گذار باشگاه پیوست.

او پس از دیدن کمپین آن‌ها به نام #CallHimOut، که برای برجسته کردن خشونت علیه زنان راه‌اندازی شده بود، و همچنین توییت‌های تیم مردان در مورد اینکه اگر در طول بازی حرف‌های زن‌ستیزانه بشنوند به بازی ادامه نخواهند داد، به این باشگاه پیوست.

پس از بازدید از استادیوم دیریپینگ‌پن خبر جدید خود را در رسانه اجتماعی اعلام کرد و نوشت: «بازی زیبا را دوست دارم. تصور کنید که چقدر خوب می‌شود اگر از قدرت بازی در جهت خیر و خوبی استفاده کنید. تصور کنید باشگاهی را پیدا کنید که ارزش‌های اخلاقی در مرکز توجهش قرار دارد. تصور کنید که مردان و زنان دستمزد برابر و امکانات و دسترسی برابر به زمین داشته باشند. حضور در دیریپینگ‌پن لذت‌بخش بود. جو این ورزشگاه باید الهام‌بخش فوتبال باشد.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی