دختران ايرانی به رغم ناکامی در جدال نخست برابر ترکيه به يک پيروزی ارزشمند برابر گينه نو در رقابت‌های فوتبال المپيک نوجوانان دست يافتند که اين موفقيت در سايت فيفا بازتاب داشت...
 
 به نقل از سایت رسمی فیفا ، تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان ایران به مربیگری شهرزاد مظفر پیش از عزیمت به سنگاپور به مردم ایران وعده درخشش داده بود و باتوجه به بازی زیبا، با انگیزه و درخشان دختران ایرانی به خصوص در بازی دوم انصافا این وعده جامه عمل به خود پوشیده است.
سایت رسمی فیفا ضمن انتشار گزارشی از پیروزی قابل توجه دختران ایرانی در دومین بازی و انتشار عکسی از خوشحالی آنها پس از بازی با گینه نو نوشت: تیم ملی فوتبال دختران ایران در بازی اول خود نیز بسیار خوب بازی کرد و به نوعی پیروزی خود را با شکست معاوضه نمود.
دختران ایرانی به خاطر پوشش اسلامی و استفاده از کلاه خاصی که به خصوص در بازی نخست جنجال آفرین شده بود، به شدت زیر ذره‌بین کارشناسان، عکاسان و خبرنگاران کشورهای مختلف جهان هستند.
شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از پیروزی تیمش برابر گینه نو گفت:این پیروزی نه تنها وضعیت تیم ما را بهبود می‌بخشد بلکه برای آینده ما نیز بسیار مفید خواهد بود.بسیاری از دختران ایرانی با دیدن چنین ارزش‌آفرینی‌هایی برای حضور درچنین عرصه‌هایی انگیزه پیدا می‌کنند.
چند تن از ملی‌پوشان ایران در اظهارنظرات متعدد خود به این اشاره کردند که با تمام وجودشان در زمین بازی می‌کنند و خود را نماینده همه دختران ایرانی می‌دانند.
این بازیکنان به خاطر حضور مقامات فدراسیون فوتبال و همچنین مقامات کمیته ملی المپیک در سنگاپور خوشحالند و معتقدند که این افراد برای بازی آنها ارزش قائل شده‌اند.
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع:football3.ir