مسعود اوزیل به رئال‌مادرید رسید؛ همچنین به مورینیو. او آرزو داشت با این مربی بزرگ کار کند، حتی وقتی در وردربرمن ستاره بود. محمود‌رضا فاضلی مدیر‌برنامه‌های او....
 
 
محمود‌رضا فاضلی مدیر‌برنامه‌های او وقتی به گذشته می‌اندیشد، می‌گوید انتقال این ستاره استثنایی فوتبال آلمان به رئال‌مادرید حاصل‌4 سال کار شبانه‌روزی بوده است. مدیر‌برنامه‌های مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، جواد نکونام و...

در روزهای رکود فوتبال ایران، نام خود را در یکی از بزرگ‌ترین نقل و انتقال‌های تابستانی پررنگ کرد تا لقب موفق‌ترین منیجر تاریخ ایران را از آن خود کند. او با مسعود اوزیل به این افتخار رسید. نزدیک به یک‌سال قبل فاضلی‌ آینده را به خوبی پیش‌بینی کرده بود. بعد از درخشش اوزیل در ترکیب وردربرمن فاضلی گفت: «او جای میشائیل بالاک را خواهد گرفت. آلمان حتی به خاطر استفاده از این بازیکن ترکیب خود را تغییر داده.» راه موفقیت برای اوزیل در آستانه جام جهانی بسیار هموار شد. با مصدومیت میشائیل بالاک او توانست مرد شماره یک خط میانی آلمان شود و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. اوزیل که سابقه بازی در سه تیم پایه آلمان را دارد، نسل سوم محسوب می‌شود. پدر و مادر او در آلمان به دنیا آمده‌اند و اوزیل نیز در این کشور متولد شده است. دو سال و نیم قبل وقتی این بازیکن جوان از شالکه راهی وردربرمن شد، به گفته فاضلی کارها قدم به قدم پیش رفت. اوزیل در این تیم به قدری درخشید که پیش از جام جهانی مشتری پر و پا قرصی به نام آرسنال پیدا کرد. او اعتقاد داشت سبک بازی‌اش به فوتبال انگلیس نمی‌خورد اما در مقابل می‌تواند در لالیگا توانایی‌هایش را نشان دهد. به همین دلیل در همان روزها فاضلی و اوزیل به پیشنهاد 17 میلیون دلاری آرسنال پاسخ منفی دادند تا همه چیز را به بعد از جام جهانی موکول کنند. بعد از درخشش آلمان و مسعود اوزیل بود که پیشنهاد رئال‌مادرید ارائه شد تا او به آرزوی واقعی‌اش برسد؛ بازی در یکی از بهترین تیم‌های اسپانیا و حضور در کنار مورینیو. فاضلی به نقل از اوزیل می‌گوید: «خب من با کمال میل این پیشنهاد را قبول کردم چون هم مورینیو و هم مدیران رئال‌مادرید من را می‌خواستند.این تصمیم بسیار راحت بود. رئال یک تیم واقعی است و من درانتخاب این تیم هیچ شکی نداشتم.» اگر این انتقال برای برخی از طرفداران فوتبال ایران اهمیتی نداشت با حضور محمود‌رضا فاضلی به عنوان مدیر‌برنامه‌های مسعود، اهمیت خاصی پیدا کرد. خود او در این باره می‌گوید: «بسیار خوشحالم که سهم کوچکی در این انتقال داشته‌ام. دنیا بسیار کوچک شده و به نظرم این اتفاق طبیعی است. حتی در این شرایط هم باید بگویم موفقیتم را مدیون مهدوی‌کیا هستم. چون او باعث شد به صورت حرفه‌ای وارد این کار شوم و بتوانم با بازیکنان خوبی کار کنم. به نظر من اگر بازیکنی مانند جواد نکونام هم یک پاسپورت اروپایی داشت می‌توانست یکی از بازیکنان بزرگ و گران‌قیمت شود.»
مسعود اوزیل مانند اغلب ترک زبان‌ها مسلمان است. این یکی از سؤال‌های مهمی بود که خبرنگاران حاشیه‌ای اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی او و رئال‌مادرید مدام درباره‌اش سؤال می‌کردند. برای آن‌ها بسیار مهم بود که بدانند آیا اوزیل در ایام ماه رمضان روزه می‌گیرد یا نه. اوزیل که به خوبی متوجه علت اصلی این سؤال‌ها بود، بارها در گفت و‌گوهایش تأکید کرد: «از این‌که مسلمانم به خودم افتخار می‌کنم. به نظر من سیاست ربطی به ورزش ندارد و نباید این دو را با هم در ارتباط دانست. من به عنوان یک فوتبالیست به رئال‌مادرید آمده‌ام و می‌خواهم بهترین بازی‌هایم را برای این تیم انجام دهم.» فلورنتینو پرس نیز نتوانست احساس خود را نسبت به این انتقال پنهان کند. او عقیده داشت اوزیل آینده رئال‌مادرید است: «به نظر من او در‌10 سال آینده می‌تواند ستاره ما باشد.» مورینیو نیز نتوانست خوشحالی خود را مخفی کند: «اوزیل بازیکنی بود که همه ما او را می‌خواستیم. از این‌که توانستیم این بازیکن را زیر قیمت به خدمت بگیریم، بسیار خوشحال هستم.»
اوزیل پسری ساکت و سر به زیر است. فاضلی می‌گوید: «او خودش را گم نکرده و رفتارش عین سابق است.» این بازیکن جوان هنوز دوستان قدیمی‌اش را دارد و سعی کرده زندگی تجملی‌ای به راه نیندازد. فاضلی اضافه می‌کند: «او واقعا حرفه‌ای است. رفتارهایش عین روز اول است. خیلی پسر منظمی است و بی‌نظمی در زندگی او اصلا معنایی ندارد.»

 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع:khabaronline.ir