بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای هر گزارش فوتبال به ما پرداخت می شود در حالی که یک گزارشگر فوتبال خارجی برای هر گزارش خودش معادل یکسال ما حقوق می گیرد....
 
  "همه این ها از گور مزدك میرزایی بلند می شود" این واكنش محمد مایلی كهن ، سرمربی سایپا بود به پخش مصاحبه انتقادی مهدی دادرس ، مشاور مدیرعامل سایپا در برنامه تلویزیونی 90.مایلی كهن بی آنكه دلیل روشنی بیاورد به تندی از میرزایی انتقاد كرد.
 
ایلنا: برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو به این بهانه با مزدیك میرزایی گفت و گویی كرده است.

یک گزارشگر فوتبال آیا می تواند تفسیر هم کند یا وظیفه او فقط گزارشگری است ؟

من سه چهار سال اول کارم فقط گزارش می کردم و صحبت خاصی نداشتم اما مطمئنم بسیاری از بینندگان تلویزیون مایل هستند مطالب دیگری هم غیر از گزارش فوتبال بشنوند و اگر فقط به دنبال گزارش باشیم مثل ده سال قبل جوابگوی نیاز و علاقه مخاطبان ما نخواهد بود.
 
 سعی کردیم همراه با تحولات فضای اطلاع رسانی و آگاهی مخاطبان،شیوه گزارش ما هم تغییر کند و احساس می کنم حواشی که در کنار جریان گزارش مسابقات فوتبال صورت می گیرد کمک می کند به جذابتر شدن مسابقه و بازخورد آن هم در نزد مردم و کارشناسان مثبت بوده است .
 
 دوستانی هم که این شیوه را قبول ندارند بیشتر ناشی از این است که برخی مطالب به آنها برخورده است .

 
ولی به نظر می رسد انتقاد و کنایه های شما در مسابقات خارجی بیشتر است و هنگام گزارش مسابقات داخلی محافظه کارتر می شوید تا مبادا به بازیکنی بربخورد . 


من از نقد دوستان ناراحت نمی شوم و حتی گاهی هم به آن بازیکن حق می دهم ولی به نظرم نباید این موضوع باعث بشود ما برخی مشکلات را نگوییم و یا آنها را لاپوشانی کنیم .دوستانی که انتقاد می کنند باید بدانند وضع گزارشگری نسبت به چندسال پیش تغییر کرده و باید آستانه تحمل آنها هم بالا برود .

برای گزارشگری فوتبال در ایران استانداردی هست؟ آیا گزارشگران فوتبال در کشورهای دیگر هم مثل تو و عادل به بازیکنان طعنه می زنند یا مسایل دیگری غیر از فوتبال هم در جریان گزارش مطرح می کنند ؟


من بسیاری از گزارشهای خارجی را دنبال می کنم .آنها مثل ما درگیر خطوط قرمز نیستند و حتی گاهی وارد مسایل خانوادگی بازیکنان هم می شوند ولی ما سعی می کنیم یک محدوده مشخص را مد نظر قرار دهیم تا مشکلی پیش نیاید.


ملاک رده بندی گزارشگران فوتبال درشبکه سه چیست. از نظر مردم استفاده می شود یا دیدگاه تهیه کنندگان موثر است ؟


متاسفانه آیین نامه خاصی نداریم و مثل بسیاری از مسایل دیگر ورزش ما ، روش روشنی برای تشویق وجود ندارد.


یکی از بحثهای مورد نظر برخی مربیان تاثیر شما در تهیه و اجرای بعضی از بخشهای برنامه نود است چقدر سهم دارید ؟


این بخشها را به همراه عادل می نویسیم و اگر بخواهیم سهمی در نظر بگیریم ۶۰ درصد مطالب را عادل می نویسید و مابقی متعلق به من است.


برای هر گزارش فوتبال چقدر دستمزد می گیرید ؟
فکر کنم اعلام نکنم بهتراست ولی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای هر گزارش فوتبال به ما پرداخت می شود در حالی که یک گزارشگر فوتبال خارجی برای هر گزارش خودش معادل یکسال ما حقوق می گیرد.

 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع:tabnak.ir