جالب است بدانيد كه قلعه نويی به شدت به گزارش های فوتبال فردوسی پور علاقه دارد و به خصوص از گزار ش به ياد ماندنی عادل در مسابقه تاريخی استقلال - پرسپوليس كه به برد 3-2 استقلال منتهی شد،به نيكی ياد می كند...
 
امیرقلعه‌نویی سرمربی سپاهان كه رفتار عجیبش در قبال جواد كاظمیان پنجشنبه شب و در آیتمی ویژه روی آنتن رفت سابقه پروپیمانی در دوئل رسانه‌ای با عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌كننده برنامه نود دارد.
 اولین و مهمترین تقابل این دو بزرگوار زمانی علنی شد كه بعد از تكرار كنایه‌آمیز عبارت دست‌های پشت پرده از سوی فردوسی‌پور، امیرقلعه‌نویی در مصاحبه‌ای اعلام كرد:«فردوسی‌پور باید سراغ پینگ‌پنگ برود نه فوتبال!»
 پس از كشیده شدن این داستان به روزنامه‌ها یكی، دو مكالمه تلفنی بین طرفین اوضاع را آرام كرد اما مجری نود در تمام این سال‌ها هیچگاه از علنی كردن اشتباهات فاحش و رفتارهای عجیب قلعه‌نویی نیز كوتاه نیامده است. به تصویر كشیدن فریاد بر سر بیژن كوشكی بعد از دربی دو سال پیش، قائله كنفرانس مطبوعاتی و پیدایش «علی معروف» نمونه‌هایی از تداوم این جدال رسانه‌ای بوده است. به تصویركشاندن لفظی كه قلعه‌نویی در قبال كاظمیان به كار برد نیز بدون شك در همین راستا به حساب می‌آید هر چند سرمربی سپاهان قبل از بازی با استقلال هیچ واكنشی به آن نشان نداد.
 رفتار قلعه‌نویی در بازی با استقلال هم نكته دندان‌گیری است برای عادل و برنامه پرمخاطبش نداشت هر چند بعید نیست فردوسی‌پور با استفاده از رابطه قوی خود با شبكه‌ها و خبرنگاران مختلف دوشنبه شب تكه‌ ویژه‌ای دیگر از قلعه‌نویی را رو كند، به خصوص كه قلعه‌نویی قبل از پایان نیمه اول در لحظه‌ای كه دوربین روی صورت او بود خطاب به جواد كاظمیان كه به شدت بد بازی می‌كرد دوباره جمله‌ای به زبان آورد كه كاملا قابل لب‌خوانی بود. سرمربی سپاهان كه بعد از قهرمانی تیمش در لیگ نهم به برنامه نود رفت و موضع دوستانه‌ای مقابل فردوسی‌پور داشت.
 از بزرگنمایی جمله‌ای كه خطاب به مجید جلالی بعد از داربی به زبان آورد همانقدر ناراحت است كه از به تصویر كشیدن فحاشی او به جواد كاظمیان ... قلعه‌نویی كه مدت‌ها جمله مستقیمی علیه فردوسی‌پور به زبان نیاورده بود حالا مثل محمد مایلی‌كهن تندترین موضع ممكن را اتخاذ كرده است. به نظر می‌رسد او بعد از شكست اخیر تیمش و طبیعتاً‌ حاشیه‌های به وجود آمده آن جدال لفظی تازه‌ای با رسانه‌های و ابزارهای مختلف از جمله برنامه نود و مجری‌اش را آغاز كند.
با توجه به محبوبیت فزاینده عادل فردوسی‌پور در بین جامعه فوتبالدوستانه ایرانی قلعه‌نویی گرچه موضع محكمی اتخاذ كرده است اما مشخص نیست كه روی این قول باقی بماند. به هر حال نود مهمترین برنامه فوتبال ایران است و چشم‌پوشی از آن كار ساده‌ای نیست.


 چند نكته
 *عادل فردوسی‌پور بعد از پیروزی مس مقابل استقلال با مربیگری امیر قلعه‌نویی تلاش زیادی كرد تا او را به آمدن به تلویزیون مجاب كند. قلعه‌نویی آن روزها از رفتار عادل پس از حذف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به شدت ناراحت بود در این بین پادرمیانی بعضی از دوستان در نهایت باعث شد كه قلعه‌نویی در برنامه نود حضور پیدا كند.
*كلماتی مثل كل یوم، روزهای فیفا دی، قاپ صندوق و .. در برنامه نود از زبان قلعه‌نویی خارج شده است.
*امیرقلعه‌نویی عادت دارد همه بخش‌های خبری را بخش‌های خبری روز بعد از بازی را تماشا كند. از این لحاظ زندگی در شهرستان و عدم پخش بخش ورزشی 9:30 یا 11:30 شبكه خبر كار را برایش دشوار می‌كند.
 *دعوای معروف امیرقلعه‌نویی و صمد مرفاوی در برنامه نود رخ داد. قلعه‌نویی قبلا راجع به فردوسی‌پور گفته بود كه او می‌تواند بین دو عكس دعوا بیاندازد!‌
*محمدرضا ساكت مدیرعامل سپاهان همواره سعی كرده روابط خود را با برنامه نود حفظ كند گرچه او همیشه در رابطه با نود و مجری‌اش عادل فردوسی‌پور مشكلاتی همه داشته و در آخرین تماس تلفنی، كه داستان زنگ زدن ساكت از یك بقالی به برنامه نود مطرح شد به شدت از فردوسی‌پورناراحت شد. با این حال سپاهان اثبات كرده همیشه مراقب روابطش با رسانه تلویزیون است.
*قلعه نویی برای چندمین بار در چند سال اخیر برنامه ای را به یاد آورد كه فردوسی پور بعد از جام ملتهای سال 2007 برای نقد تیم ملی به سرمربیگری قلعه نویی اجرا كرده بود:«ایشان بعد از داستان تیم ملی من را دعوت می كند و بدون اینكه به من بگوید محتوای برنامه اش چیست ، سه تا آدم را هماهنگ می كند كه بیایند علیه من حرف بزنند.از توی گوشی به آنها گفته بود.از هفت هشت خبرنگار هم مصاحبه گرفته بود كه علیه من حرف زده بوند اما آقای مدنی از كیهان ورزشی كه به نفع من حرف زده را پخش نمی كند.من فكر می كنم برنامه 90 راهش را گم كرده.الان هم به آقای بهمنی گفتم نگذارد میكروفونش را بیاورد.یقینا دیگر نه برنامه 90 می روم و نه با آنها حرف می زنم.البته شاید آنها هم نیازی به حرف زدن با من نداشته باشند.».
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع:goal.com