مجری برنامه 90 گفت: برخی انتقادات به صداوسيما را قبول دارم و سيما حتی مسابقات جهانی كشتی را پخش مستقيم نكرد....


 
 میزگرد آسیب‌شناسی رسانه‌های ورزشی امروز در رادیو تهران با حضور مجید كوهستانی، سردبیر روزنامه گل و محمد جماعت، سردبیر بخش ورزشی خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این میزگرد، عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه 90 و تهیه كننده ورزشی پشت خط تلفن آمد. وی در مورد آسیب‌شناسی رسانه‌های ورزشی و به خصوص زرد بودن برخی از آنها، اظهار داشت: این موضوع را قبول دارم كه در ایران رسانه‌های زرد وجود دارد. البته شاید نتوان عنوان زرد را به آن اطلاق كرد؛ اما در مجموع زردگرایی در ورزش ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه حتی برخی اوقات تلویزیون هم درگیر این موضوع می‌شود، عنوان كرد: باید تمام تلاش‌مان را كنیم كه از زرد شدن و به سمت زرد گراییدن پرهیز كنیم.

فردوسی‌پور خاطر نشان ساخت: اتفاقات زرد، حواشی زرد، مطالب زرد و خبرهای زرد حقیقتی است كه به هر حال وجود دارد كه بخشی از آن نمك فوتبال ما است. اینكه به صورت افراطی به سمت مطالب زرد رفته و فقط به این مسائل بپردازیم، به ورزش و به خصوص فوتبال ما ضربه می‌زند.

مجری برنامه 90 در واكنش به این موضوع كه چرا تا نام حاشیه زرد می‌آید، بلافاصله فوتبال در ذهن متبادر می‌شود، گفت: 2 مدال طلا در كشتی فرنگی كسب كردیم؛ اما چند نفر علی اكبری و حمید سوریان را می‌شناسند؟ آنها حتی برجسته هم نشدند و كسی به آنها نپرداخت.
وی در مورد دلایل این موضوع تصریح كرد: در این مورد خود ما رسانه‌ها هم مقصریم. شما دقت كنید كه تلویزیون حتی پیكارهای كشتی را پخش مستقیم هم نكرد.

عادل فردوسی‌پور با اشاره به اینكه برخی انتقادات كه از تلویزیون و رادیو می‌شود را كاملاً قبول دارد، افزود: بعضاً خود ما در بزرگ كردن فوتبالیست‌ها نقش‌هایی ایفا می‌كنیم. آنها شاید حقشان نباشد كه اینقدر بزرگ و معروف شوند. چه بسا یكی از دلایلی كه آنها به زردی گراییده می‌شوند، همین مطرح شدن ‌ها باشد.
وی در پایان زرد بودن برنامه 90 و پرداختن به خط قرمزها را تكذیب كرد.
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:farsnews.net