امير قلعه‌نويی در 7 بازی گذشته نتوانست آنطور كه از او انتظار می‌رود نتيجه بگيرد. البته تيم‌های او معمولا در ابتدای فصل نتايج خوبی نمی‌گيرند ولی در پايان جام قهرمانی را بالای سر می‌برند....
 
تا زمانی كه او با استقلال قهرمان ایران شد تا همین سپاهان كه سال قبل به قهرمانی رسید. قلعه‌نویی در آستانه بازی با شهرداری تبریز به سوالات سایت گل پاسخ می‌دهد. حرف‌های سرمربی سپاهان مثل همیشه جذابیت و حاشیه‌های خاص خودش را دارد.

*ابتد در مورد وضعیت سپاهان صحبت كنید. آیا این تعطیلات برای شما خوب بود؟
وقتی ما با 13،14 بازیكن تمرین كردیم چه چیزی باید خوب باشد؟ ما در تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های پایه بازیكنان زیادی داریم كه معمولا این موضوع سپاهان را دچار مشكل می‌كند.

*پس این تغییرات برای شما راضی‌كننده نبود؟
بله كه راضی‌كننده نبود. ما در این زمینه مشكل داریم ولی باید با این شرایط كنار بیاییم. من بهانه نمی‌آورم و با همین 13،14 بازیكن هم خوب بازی كردیم. یك بازی دوستانه هم داشتیم و فابیو جان واریو در این مسابقه 90 دقیقه بازی كرد و به شرایط طبیعی‌اش برگشت.

*آقای قلعه‌نویی، خیلی‌ها معتقدند عمادرضا را راحت‌تر از حد تصور از دست دادید و جای خالی‌اش در سپاهان احساس می‌شود. نظر شما چیست؟
من فكر می‌كنم آدم‌ها نباید در مورد مسائلی كه در آن مسئولیتی ندارند حرف بزنند در سپاهان من سرمربی هستم و تصمیم می‌گیرم.

*حداقل بگویید چرا عمادرضا را نخواستید؟
عمادرضا می‌تواند به هر تیمی كمك كند ولی به هر حال من این تصمیم را گرفتم و دلایلش را نمی‌گویم.

*آندرانیك تیموریان را می‌خواهید؟
صحبت‌هایی انجام شده ولی فعلا چیزی قطعی نیست و بهتر است بعدا در این مورد حرف بزنم.

*در مورد بازی با شهرداری تبریز چه صحبتی دارید؟
شهرداری تیم بسیار خوبی است و مربی بزرگی دارد كه با عشق كار می‌كند. به نظر من آنها خطرناك هستند و تیمی كه قوی‌ترین خط حمله را دارد، شكست دادنش راحت نیست. ما باید در جدول سیر صعودی داشته باشیم و در خانه محكوم به بردن هستیم. این نوع بازی‌ها برای سپاهان سخت است و امیدوارم سه امتیاز را بگیریم.

*در مورد برد تیم ملی مقابل كره جنوبی چه صحبتی دارید؟
من این برد را به قطبی و بازیكنان تیم ملی تبریك می‌گویم. به هر حال شكست دادن كره در زمین خودش بعد از 39 سال بسیار شیرین است.

*به نظر شما تیم ملی پیشرفت كرده است؟
من در این مورد مسئولیتی ندارم كه صحبت كنم ولی طبیعی است كه تیم ملی پیشرفت كرده و این را در بازی با كره دیدیم. تیم ما در سه بازی پیاپی پیروز شده و بازی با كره یك دیدار سخت بود كه تیم ملی سربلند از زمین بیرون آمد. اگر تیم ملی بد نتیجه می‌گرفت من سكوت می‌كردم تا تیم كشورم تضعیف نشود و حاشیه‌ای هم به وجود نیاید. ولی حالا كه نتیجه گرفته حرف می‌زنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم. ما كلمه‌ای داریم به نام ایران و امیدوارم كه تیم ملی همیشه موفق باشد.

*غلامحسین پیروانی اعلام كرده كه برای بازی‌های آسیایی سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی را می‌خواهد. آیا با خواسته او موافقت می‌كنید؟
من در این زمینه باید با باشگاه حرف بزنم.

*آیا همچنان قصد ندارید با برنامه نود مصاحبه كنید؟
خیر. من باز هم اعلام می‌كنم كه با دوربین نود به هیچ عنوان مصاحبه نمی‌كنم. هر جای دنیا باشد حرف نمی‌زنم. امیرقلعه‌ نویی آدم بدی است پس بهتر است آنها هم با آدم بد حرف نزنند.

*مثل اینكه شدید از عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش دلخور هستید؟
بحث من فقط به یك موضوع مربوط نمی‌شود. در تیم ملی دیدید كه بعد از جام ملت‌ها چكار كرد و بعد از قهرمانی سپاهان هم دیدید كه بی‌جهت مصاحبه‌های سال‌های گذشته من را پخش كرد. این اواخر هم كه حرف‌های من بعد از پایان بازی را كه در كنار زمین بود پخش كرد و واقعا نمی‌‌دانم در مورد این مسائل چه بگویم. شما دیدید كه میلاد میداودی در برنامه نود با صراحت گفت كه دنیزلی در گوش او زد ولی این آقا قبلا اتفاقات رختكن را نشان داد و فقط به تیم‌هایی كه من در آن مربیگری می‌كنم زوم كرده است.

*یعنی او از قصد این كارها را می‌كند؟
عادل با من مشكل دارد و نسبت به قلعه‌نویی ذهنیت دارد پس هیچ لزومی ندارد كه من با برنامه او مصاحبه كنم. در حال حاضر برنامه نود هیچ محتوایی ندارد و فقط می‌خواهد فوتبال ایران را به حاشیه ببرد و این و آن را به جان هم بیاندازد. در ماجرای علی كریمی و استیل آذین خودش گفت كه بهتر است به این مسائل دامن زده نشود ولی 10 دقیقه بعد خودش آتش‌بیار معركه شد. او فقط به دنبال جنجال و به حاشیه كشیدن فوتبال ایران است. سوال من این است كه آقای فردوسی‌پور تو كه خدا را بنده نیستی چطور می‌خواهی در آخرت جواب بدهی؟ یادم می‌آید آخرین باری كه به برنامه نود رفتم او بعد از برنامه به من زنگ زد و گفت كه آیا از دست من ناراحتی؟ به نظر شما این چه چیزی را نشان می‌دهد، حتما عادل یك كاری كرده كه بعد از آن برنامه زنگ می‌زند و می‌پرسد كه از من ناراحتی. او بچه خوبی است ولی راه را درست نمی‌رود.
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:navad.net