تلویزیون الجزیره اسپورت یک بار دیگر کینه کشورهای نوظهور حاشیه جنوب خلیج فارس را با نام خلیج فارس در یک میدان ورزشی به نمایش گذاشت و به نام لیگ برتر فوتبال ایران به شدت حمله کرد...
 
گزارشگر این شبکه تلویزیونی ورزشی که به برکت پول‌های بادآورده نفتی و گازی دولت قطر در یک سال گذشته با تاسیس ۱۳ کانال ورزشی سعی در به دست گرفتن مقام اول تلویزیون ورزشی جهان را دنبال می‌کند در جریان دیدار تیم‌های ذوب آهن اصفهان ایران و پوهانگ کره جنوبی با اشاره به به نام لیگ برتر فوتبال ایران که خلیج فارس نامیده می‌شود گفت: خلیج فارس را که در اصل خلیج ع‌رب‌ی ابدی!! است بر روی لیگ خود نهاده‌اند.

گزارشگر شبکه اول الجزیره اسپورت که نام خلیج فارس را ناخودآگاه بر زبان آورده بود، سعی کرد در ادامه با نامیدن این خلیج به نام مجعول خلیج ع‌رب‌ی یک کلمه دیگر با عنوان ابدی به آن اضافه کند.

سال گذشته در جریان پیکارهای باشگاه‌های آسیا در اصفهان تماشاگران خوش‌ذوق اصفهانی رفتار زشت عرب‌های حاشیه جنوب خلیج فارس را با شعارهای کوبنده خود در مقابل نام مجعول خلیج ع‌رب‌ی پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش، به دنبال ادامه رفتار نژاد پرستانه شبکه تلویزیونی الجزیره قطر ایرانیان مقیم امارات متحده عربی، قطر و بحرین با ارسال پیامک و پیام‌های اینترنتی به مسوولان شبکه‌های تلویزیونی این کشورها یادآور شدند هر کدام از مناره‌های مساجد اصفهان خود به تنهایی ده برابر مجموع استقلال کشورهای عربی نوظهرو منطقه قدمت دارند.

این کاربران با ارسال کاریکاتور پینوکیوی دروغگو با دماغ دراز در حالی که دشاشه عربی به تن دارد یادآور شدند این رفتارهای نژادپرستانه نشان از نداشتن هویت تاریخی نزد بسیاری از این کشورهاست.

یادآور می‌شود سال گذشته در خلال برگزاری همین جام سعودی‌ها به همراه تلویزیون العربیه جنگ روانی علیه باشگاه سپاهان و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها به راه انداختند تا در کشمکش این هیاهوها رفتار دور از شان خود را توجیه کنند. ادامه این رفتارها در صحنه‌های ورزشی در حالی توسط رسانه‌های این کشورها تداوم می‌یابد که تا چند هفته دیگر مسابقه‌های فوتبال جام خلیج فارس در کنار دریای سرخ و در کشور بحران‌زده یمن برگزار می‌شود.

 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:akharinnews.com