«شیوع» Contagion ویروس مرگبار در سینماها + عکس
داستان درباره شیوع ویروسی مرگبار است که از هنگ کنگ تا شیکاگو و لندن را در برمی‌گیرد و تمام دنیا را به هم می‌ریزد. در این بین، یک تیم....

پیش بینی کرونا ویروس در هالیوود !!

تریلر «شیوع»‌ به کارگردانی استیون سودربرگ در اولین هفته اکران در آمریکای شمالی به سه ‌هفته صدرنشینی درام کم‌هزینه «کمک» پایان داد.
فیلم جدید سودربرگ از جمعه تا یکشنبه در 3222 سینما 23.1 میلیون دلار فروخت و پرفروشترین فیلم هفته شد.

«شیوع»‌ در شش بازار بین‌المللی هم 2.1 میلیون دلار فروش داشت. گروهی بازیگر درجه یک شامل مت دیمن، گوئینت پالترو، کیت وینسلت، لارنس فیشبرن، جود لاو و ماریون کوتیار در این فیلم بازی می‌کنند.

شیوع Contagion فیلم آمریکایی در ژانر مهیج به کارگردانی استیون سودربرگ است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

پیش بینی کرونا ویروس در هالیوود,فیلم شیوع,Contagion
پوستر فیلم شیوع Contagion

پیش‌ نمایش این فیلم ابتدا در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۱ در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و سپس در تاریخ ۹ سپتامبر به اکران عمومی آمد.

فیلم نقدهای خوبی از طرف منتقدان دریافت کرد، که بیشتر روایات‌ها و اجراهای بازیگران و هنرپیشه‌های مختلف مرد و زن را مورد ستایش قرار می‌داد.

داسان فیلم «شیوع» Contagion

داستان درباره شیوع ویروسی مرگبار است که از هنگ کنگ تا شیکاگو و لندن را در برمی‌گیرد و تمام دنیا را به هم می‌ریزد. در این بین، یک تیم متشکل از پزشکانی از سراسر دنیا توسط سازمان جهانی بهداشت و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به کار گرفته می‌شوند تا بیماری را کنترل کنند.

داستان این فیلم الهام گرفته و تحت تاثیر از بیماری‌های واگیردار در دهه اول سال ۲۰۰۰، همچون شیوع نوعی از کروناویروس به نام سارس در سال ۲۰۰۲ و آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ است.

«شیوع»‌ اولین بار در دنیا هفته پیش در بخش خارج از مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. تماشاگران در وبسایت CinemaScore به این فیلم درجه B منفی داده‌اند.

کروناویروس ووهان

به دلیل ترس عمومی از کرونای جدید در جهان و تشابه‌ داستان فیلم با وقایع مربوط به شیوع کروناویروس ووهان؛ سال‌ها پس از اکران فیلم، بار دیگر این فیلم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سودربرگ برای فیلم «قاچاق»‌ برنده اسکار بهترین کارگردان شد و برای فیلم‌های «جنسیت، دروغ‌ها و نوارهای ویدئویی» و «ارین براکوویچ» نامزد اسکار بود. او با «جنسیت...» که اولین فیلم بلندش بود برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد.

پیش بینی کرونا ویروس در هالیوود,فیلم شیوع,Contagion
کیت وینسلت در صحنه‌ای از فیلم «شیوع»

فیلم تحسین‌شده «کمک» به کارگردانی تیت تیلور در هفته پنجم اکران 8.7 میلیون دلار فروخت و در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و آمریکا قرار گرفت.

این فیلم با اقتباس از کتابی نوشته کاترین استاکت ساخته شده و درباره ارتباط زنان سفیدپوست با خدمتکاران سیاه‌پوستشان در میسی‌سیپی سال‌های 1960 است. مجموع فروش «کمک» در آمریکای شمالی 137.1 میلیون دلار شده است.

درام «جنگجو» به کارگردانی گاوین اوکانر در اولین هفته اکران با 5.6 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. این فیلم با بازی تام هاردی، جوئل ادگرتن و نیک نولتی داستان دو برادر است که می‌کوشند در یک تورنمنت ورزش‌های رزمی به پیروزی برسند.

منتقدان از «جنگجو»‌ استقبال کرده‌اند و تماشاگران در CinemaScore به فیلم درجه A داده‌اند.

تریلر جاسوسی «بدهی»‌ به کارگردانی جان مدن با 4.9 میلیون دلار فیلم چهارم هفته شد و «کلمبیانا»‌ با بازی زو سالدانا با چهار میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت.

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک با موضوع ویروس های کشنده و دیوانه وار + عکس

بیشتر بدانید : فیلم‌های آمریکایی قوانین فیزیک را نادیده می‌گیرند

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ویکی پدیا/khabaronline.ir