ساخت فیلمی در ایران گفت: «خیلی دوست دارم بار دیگر در ایران کار کنم. چند فیلمنامه آماده هم دارم.

به گزارش خبرآنلاین، وبلاگ «پلی‌لیست» وابسته به سایت خبری  «ایندی‌وایر» که بیشتر اخبار فیلم‌های مستقل را پوشش می‌دهد، 10 اکتبر همزمان با برگزاری جشنواره فیلم نیویورک، گفت‌وگویی با عباس کیارستمی فیلمساز صاحبنام ایرانی منتشر کرد که تلفیقی از مصاحبه این وبلاگ با کیارستمی و صحبت‌های او در جشنواره نیویورک بود.

در بخشی از این گفت‌وگو کیارستمی در پاسخ به سئوالی درباره بازگشت به ریشه‌ها و احتمال ساخت فیلمی در ایران گفت: «خیلی دوست دارم بار دیگر در ایران کار کنم. چند فیلمنامه آماده هم دارم. دوست دارم به آن چشم‌انداز برگردم، اما همزمان خود را برای ساخت پروژه‌ای که در اسرائیل فیلمبرداری می‌شود، آماده می‌کنم.»
 

انتشار این خبر با واکنش گسترده‌ای در محافل سینمایی همراه بود.
 

در نهایت مشخص شد در این گفت‌وگو مکان فیلم جدید کیارستمی به جای ایتالیا به اشتباه اسرائیل درج شده است.
 

«پلی‌لیست» 16 اکتبر اشتباه خود را تصحیح کرد. این وبلاگ ابتدای مصاحبه کیارستمی توضیح داده است: «ما به خاطر اشتباه صورت‌گرفته در مصاحبه خود با عباس کیارستمی که 10 اکتبر منتشر شد، متاسفیم. به خاطر ایراد تایپی لوکیشن پروژه بعدی کیارستمی به اشتباه اسرائیل درج شده، در حالی که در واقع این فیلم در ایتالیا ساخته می‌شود. ما به خاطر مشکلات احتمالی ناشی از این اشتباه، عذرخواهی می‌کنیم.»
 

رامین رحیمی تهیه‌کننده سینما و پخش‌کننده آثار کیارستمی در ایران نیز روز دوشنبه به ایلنا، گفت: «من از طرف عباس کیارستمی اعلام می‌کنم کیارستمی در نشست خبری فیلم «مثل یک عاشق» در نیویورک اعلام کرد قصد دارد فیلم جدید خود را در جنوب شرقی ایتالیا و احتمالا شهر سیسیل بسازد، اما متاسفانه «پلی‌لیست» به اشتباه به جای ایتالیا در خبر خود نام اسراییل را درج کرده است‌.»

  
  
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorghh.com /culture

منبع : khabaronline.ir




مطالب پیشنهادی: 
رمان سیاه یا رمان پلیسی واقع گرا
ضرر و زیان حدود یک میلیارد تومانی " شرکت"
انتخاب لیلا حاتمی برای فیلم "سر به مهر "
تایپو گرافی یا خط نگاری, انتقال پیام به کمک حروف
وضعیت نا مطلوب پوستر فیلم