سازندگان «یک خانواده محترم» با شکایت سازمان سینمایی به دادگاه احضار شده‌اند و طبق قانون مجازات چنین فیلمی لغو مجوز تهیه‌کننده و تا یکسال حبس سازندگان آن است.

 «بهزاد ابتهاج» مدیر حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره شکایت سازمان سینمایی از عوامل سازنده فیلم «یک خانواده محترم» گفت: تمامی سازمان ها و ارگان ها از جمله مجلس شورای اسلامی،  صدا و سیما و... در صحبت‌هایشان تاکید داشتند که پیگیر فیلم «یک خانواده محترم» هستند اما سازمان سینمایی کشور  طبق قانون شکایت خود را از سازندگان این فیلم مطرح و ارایه کرد.

وی افزود: «یک خانواده محترم» در قالب یک فیلم سی و پنج میلیتری ساخته شده و قالب تله فیلم ندارد و باید مجوز ساخت و اکران از مرجع قانونی مربوطه که سازمان سینمایی است اخذ می‌کردند اما این کار توسط سازندگان فیلم انجام نشده و بر این اساس شکایت مطرح شده است.

وی درادامه افزود: شکایت تنظیم شده نسبت به عدم اخذ مجوز از سازمان سینمایی و محتوای فیلم است که نسبت به دفاع مقدس و نظام بسیار توهین آمیزاست. شکوائیه مطرح کردیم و طبق قانون مسئولین ساخت فیلم که تهیه کننده و کارگردان است باید پاسخگو باشند.

ابتهاج در ادامه گفت: شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شد و دوشنبه (18 دی) احضاریه برای تهیه‌کننده و کارگردان از سوی دادگاه فرستاده شده است. از زمانی که احضاریه به دست افراد برسد یک هفته فرصت دارند تا به دادگاه بروند و پاسخ‌گو باشند.

وی درباره مجازات عدم دریافت پروانه ساخت و نمایش از وزارت ارشاد گفت: طبق قوانین جزایی هر فیلمی که برای ساخت و اکران مجوز از وزارت ارشاد اخذ نکند مجازاتش لغو پروانه فعالیت تهیه‌کننده و سازنده اثر است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فیلم توهین به مقدسات کشور و نظام باشد و علیه سیاست های کلی نظام آماده شده باشد تا یکسال برای تهیه‌کننده و کارگردان حبس در نظر گرفته می‌شود.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
استفاده تبلیغاتی مسعود ده نمکی از "کلاه قرمزی و بچه ننه" !
تهمینه میلانی: دیگر فیلم نمی سازم!
حضور یکی از فوتبالیست ها در سریالی که از امشب به تلویزیون می آید!
"زیباتر از زندگی" با حامد کمیلی در نقش "شهید علم الهدی" به جشنواره فجر می رود
علت سانسور شدن کلاه قرمزی و بچه ننه!