داگ آلن كه به توجیه یك اعتصاب بزرگ از سوی بازیگران سینما پرداخته، اشاره‌ای به موضوع تلاش برای اخراج وی از پست رسمی‌اش نكرده است. این در حالی است كه...
 
در حالی كه نمایندگان اتحادیه بازیگران سینما روزهای دوازدهم و سیزدهم ژانویه یك نشست اضطراری و خصوصی در پشت درهای بسته خواهند داشت و در چنین اوضاع و احوالی، داگ آلن یكی از دو مدیر اصلی اتحادیه، یك پیام جدید برای اعضای اتحادیه فرستاده است.
با نزدیك شدن زمان برپایی نشست اضطراری دو روزه نمایندگان اتحادیه بازیگران آمریكا (SAG) و انتشار نامه جدید یكی از مسئولین رسمی این اتحادیه، این سوال مطرح است كه نتیجه اختلاف بازیگران سینمای آمریكا و كمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی چه خواهد شد؟
نمایندگان اتحادیه بازیگران سینما روزهای دوازدهم و سیزدهم ژانویه یك نشست اضطراری و خصوصی در پشت درهای بسته خواهند داشت و در چنین اوضاع و احوالی، داگ آلن یكی از دو مدیر اصلی اتحادیه، یك پیام جدید برای اعضای اتحادیه فرستاده است. آلن كه از سوی بسیاری از همكارانش به خاطر نوع فعالیت خود مورد انتقاد قرار گرفته (و گفته می‌شود اقدامات وی با خلق این شرایط كور شده است) در نامه جدید خود از برخی «واقعیت‌» ها سخن گفته و تلاش كرده به برخی پرسش‌ها و ابهامات پاسخ گوید.
با این حال داگ آلن كه به توجیه یك اعتصاب بزرگ از سوی بازیگران سینما پرداخته، اشاره‌ای به موضوع تلاش برای اخراج وی از پست رسمی‌اش نكرده است. این در حالی است كه رسانه‌ها یكی از بحث‌های اصلی نشست و روزه اضطراری نمایندگان بازیگران را، بحث در مورد بركنار كردن آلن عنوان كرده‌اند.
بخش اصلی نامه آلن برای بازیگران سینما اختصاص به این نكته دارد كه اعتصاب شما راه حل درست و منطقی برای بازیگران است و بحران اقتصادی اخیر، نباید به صورت مانعی در سر راه آن در آید. برعكس، الن عقیده دارد در شرایطی كه مشكلات اقتصادی وجود دارد جمع بازیگران باید اتحاد و همبستگی خود را قوی‌تر كرده و در مقابل تلاش‌های كمپانی‌ها برای تحمیل قرارداد قبلی، ایستادگی كرد.
در شرایطی كه طی چند هفته اخیر، بازیگران سینما و اتحادیه آن‌ها حرف‌ها و بحث‌های زیادی را در بین خودشان مطرح كرده‌اند _ و این طول به نظر می‌رسد كه نوعی دو دستگی بین آنها وجود دارد _ كمپانی‌های فیلم‌سازی كاملا سكوت كرده‌اند و همچنان بر مواقع قبلی خود پاك می‌فشارند. آنها می‌گویند فقط همان قرارداد سه مسئله قبلی را (كه ماه ژوئن گذشته به پایان خود رسید) امضا می‌كنند و حاضر به پذیرش خواسته‌های جدید اقتصادی بازیگران نیستند.
اتحادیه بازیگران آمریكا ۱۲۰ هزار عضو دارد. اگر قرار به برپایی یك اعتصاب سراسری باشد، باید حداقل دو سوم بازیگران عضو اتحادیه به آن رای مثبت بدهند. برگه‌های رای ‌گیری چند هفته است كه آماده شده، ولی هنوز در بین اعضا پخش نشده است. نمایندگان اتحادیه در نشست ۱۲ و ۱۳ ژانویه خود درباره احتمال یا عدم احتمال اعتصاب بحث خواهند كرد و قرار است تصمیم‌گیری نهایی در این باره در این نشست گرفته شود.
دو هفته قبل حدود ۵۰ بازیگر درجه یك و سرشناس_ و از جمله جرج مكونی و تام هنكس _ با انتشار نامه‌ای رسمی برای مسئولین اتحادیه، از آنها خواستند طرح اعتصاب را در شرایط حاضر (كه جامعه آمریكا در حال از سر گذراندن بحران تند اقتصادی دو ماه قبل خود است) مسكوت بگذارند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir