نویسنده ای است كه همراه همسر و فرزندش به هتلی زمستانی در كوهستان می رود تا در آنجا بتواند در سكوت كامل، داستانی را كه مدت ها درصدد نوشتنش بوده، خلق كند؛ اما ارواحی در آن هتل ظاهر می شوند و...
 
یكی از هواداران «استفن كینگ» داستان نانوشته قهرمان او را در رمان «درخشش» نوشت. به گزارش خبرگزاری كتاب و به نقل از گاردین، كتاب «درخشش» استفن كینگ كه اقتباس فیلمی بر مبنای آن از سوی «استنلی كوبریك» بر شهرت نویسنده اش افزود، الهام بخش یكی از هواداران این نویسنده برای خلق كتابی جدید شده. در این رمان، «جك تورنس» كه نقش او را «جك نیكلسون» بر عهده داشت، نویسنده ای است كه همراه همسر و فرزندش به هتلی زمستانی در كوهستان می رود تا در آنجا بتواند در سكوت كامل، داستانی را كه مدت ها درصدد نوشتنش بوده، خلق كند؛ اما ارواحی در آن هتل ظاهر می شوند و در كار نوشتن او اخلال ایجاد می كنند.
با این حال «فیل بوهلر»، هنرمند نیویوركی كه خود را یكی از هواداران دو آتشه استنلی كوبریك و استفن كینگ می داند، كتابی ۸۰ صفحه ای منتشر كرده كه باید توسط «جك تورنس» نوشته می شد. در هر صفحه از این كتاب، از واژه هایی مرموز به وفور و در اشكال مختلف از زیگزاگ تا حلقه ای و مارپیچ استفاده شده است. «بوهلر» می گوید این ایده را از مدت ها پیش در سر می پروراندم، زیرا هم عاشق این فیلم و هم رمان استفن كینگ هستم و سرانجام این ایده را با استفاده از تعطیلات كریسمس عملی كردم. این هنرمند كه تاكنون با حدود هزار تقاضا برای خرید كتابش روبه رو شده، می گوید: اگر طرفدار كوبریك و كینگ نباشی، هرگز سراغ چنین كتابی نمی روی، اما هواداران فیلم «درخشش» با این كتاب ارتباط برقرار می كنند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir