داستان اين فيلم يک داستان اجتماعی همراه با صحنه های اکشن است اين فيلم يک سری از جوان ها را که برای خالی کردن هيجانات خود زير يک سقف قرار گرفته اند را...
 
فیلم سینمایی «حرکت اول» نخستین فیلم بلند فرهاد نجفی با اتمام تدوین و جلوه های ویژه راهی جشنواره فیلم فجر می شود.

فرهاد نجفی کارگردان فیلم سینمایی «حرکت اول» ضمن بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: تدوین فیلم به پایان رسیده است و از آن جایی که پروژه از جلوه های ویژه تصویری برخوردار بوده است به همین دلیل بر روی این بخش متمرکز شده بودیم و به محض پایان این مرحله صداگذاری نهایی فیلم را آغاز کردیم.

فیلم سینمایی«حرکت اول» در 4 اسفند ماه سال 1386 کلید خورد و کار فیلمبرداری آن تا 4 اردیبهشت ماه 87 به طول انجامید و پس از آن کار تدوین و جلوه های ویژه آن 7 ماه طول کشید.تصویربرداری«حرکت اول» به صورت HD در تهران و کیش انجام شد و این فیلم محصول هدایت فیلم است و قرار است پس از پایان مراحل فنی نسخه ای 35 میلیمتری از آن تهیه شود.

نجفی به خبرنگار آریا اظهار داشت: داستان این فیلم یک داستان اجتماعی همراه با صحنه های اکشن است این فیلم یک سری از جوان ها را که برای خالی کردن هیجانات خود زیر یک سقف قرار گرفته اند را نمایش می دهد.

وی افزود: این فیلم حرکتی تازه و نو است که در بخش جلوه های ویژه، در نوع اکشن، مبارزات، نوع تدوین، ماشین بازی و بدلکاری هایی که صورت گرفته متفاوت از سایر فیلم هایی است که تا به حال در ایران ساخته شده است و کارهای جدیدی صورت گرفته که امیدوارم به جشنواره فیلم فجر برسد.

بنا به گزارش آریا: هدایت فیلم در جشنواره امسال با فیلم های بی پولی(حمید نعمت الله)، امشب شب مهتابه( محمد هادی کریمی)، صد سال به این سال ها(سامان مقدم) و حرکت اول(فرهاد نجفی) حضور دارد.

نجفی به خبرنگار آریا تأکید کرد: این فیلم به تهیه کنندگی مرتضی شایسته و بازیگرانی همچون الناز شاکردوست، پوریا پورسرخ، تیرداد کیایی، لیلا اوتادی، علی صادقی، مجید مشیری، بهمن دان، مهدی صفایی، پرویز شفیع زاده، مهرداد نقیبی و سید ابراهیم بحر العلومی به نقش آفرینی می پردازند.

فرهاد نجفی در مورد علاقه خود به دو سکانس فیلم گفت: دو سکانس برای من از زیباترین و خارق العاده ترین سکانس های فیلم می باشد، یکی سکانس مبارزه پوریا پورسرخ با 7 نفر بود که خودش بدون بدلکار به مبارزه پرداخت، چون بدن آماده و قوی داشت و دیگری سکانس مسابقه الناز شاکردوست و تیرداد کیایی در کیش بود که الناز شاکردوست در عین خطرناک بودن و سخت بودن بدون بدلکار کار رانندگی را انجام داد و هم از لحاظ تکنیکی و هم از نظر جذابیت برای تماشاچی خیلی جالب و زیبا است.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی«حرکت احمقانه» که در قالب اکشن کمدی است و این کار در حال حاضر پیش تولید است و احتمالاً از اردیبهشت ماه سال88 شروع به کار می کند و در جشنواره فیلم فجر سال 88حضور دارد. داستان این فیلم در مورد دو پلیس است که چون بی عرضه و دست و پا چلفتی بودند از نیروی پلیس اخراج می شوند و طی اتفاقاتی به نیروی پلیس برمی گردند.در این فیلم بازیگرانی همچون امین حیایی، پوریا پورسرخ و الناز شاکردوست و به تهیه کنندگی مرتضی شایسته و محصول هدایت فیلم می باشد و یک فیلم ترسناک به نام «حرکت بی صدا» که محصول مشترک ایران و فرانسه می باشد، در این فیلم دو بازیگر تئاتری ایتالیایی نقش اصلی دارند و این فیلم در ارمنستان ساخته شده است و داستان آن درمورد یک دختری است که از کشور آلمان برای یادآوری دوران بچگی اش به سرزمین پدری اش می رود و احتمالاً در جشنواره فیلم فجر سال 88 حضور دارد.

نجفی در خاتمه اذعان داشت: در فیلم سینمایی« حرکت اول» سعی شده است که براساس استانداردهای هالیوودی کار شود و تلاش بر این بوده است که ایران بیشتر و با سطح بالاتری نسبت به فیلم های دیگر نشان داده شود که خارجی ها وقتی به تماشای این فیلم می نشینند مشتاق بازدید از کشور ایران شوند تا با این کشور بهتر آشنا شوند.

گفتنی است فیلم سینمایی«حرکت اول» نخستین فیلم بلند فرهاد نجفی و اولین فیلم وی در جشنواره فیلم فجر می باشد و تا به حال فیلم کوتاه ساخته است که از آخرین آثار فیلم کوتاه آن می توان به«حرکت نکن» اشاره کرد، فرهاد نجفی بعد از فیلم سینمایی«حرکت اول» قصد دارد ابتدا«حرکت بعدی» و سپس«حرکت آخر» را هم بسازد.  

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aryanews.com