این 4 فیلم جدید آمریكایی در 2500 تا 3100 سالن سینما به روی پرده می‌روند. از آن‌‌جا كه بلیط فیلم «والنتاین خونین من» به دلیل سه بعدی بودنش گران‌تر از بقیه فیلم‌هاست...
 
4 فیلم جدید سینمایی كه از امروز در آمریكای شمالی اكران عمومی می‌شوند، از وجود بازیگر یا ستاره مشهوری بهره نمی‌برند.
 
تحلیل‌گران همیشه از ماه ژانویه به عنوان یك ماه خیلی خوب سینمایی برای فیلم‌های سینمایی در دنیا اسم می‌برند. تعطیلات فصل كریسمس روحیه‌ تازه‌ای به جدول گیشه نمایش می‌دهد و كمك می‌‌كند تا فیلم‌ها فروش بهتر و بالاتری داشته باشند.
صنعت سینمای آمریكا امروز 4 فیلم جدید سینمایی را روانه اكران عمومی می‌كند و این در حالی است كه تعطیلات آخر هفته آمریكا با نام مارتین لوتركینگ مبارز سیاه‌پوست و مسلمان آمریكا گره خورده و از این تعطیلات با عنوان تعطیلات وی اسم می‌برند.
كمدی شركت سونی با نام «پل بلارت»، «والنتاین خونین من» فیلم سه بعدی شركت «لاین گیتز»، «نوتوریوس» فیلم شرح‌حال گونه شركت فوكس سرچلایت و كمدی كودكانه «هتلی برای سگ‌ها» محصول كمپانی پارامونت، فیلم‌هایی هستند كه برای كسب عنوان ردیف اول جدول هفتگی گیشه نمایش با یكدیگر رقابت می‌كنند.
در عین حال، از امروز تعداد سالن‌های سینمای نمایش دهند 2 فیلم «نافرمانی» (با بازی دانیل كریگ) و «آخرین شانس‌ هانری» هم افزایش می‌یابد.
تعدادی از تحلیل‌گران اقتصادی سینما عقیده دارند علی‌رغم اكران عمومی 4 فیلم جدید، «گران تورینو»ی كلینت ایستوود در تعطیلات 4 روزه آخر هفته، برای دومین هفته متوالی صدرنشین خواهد شد.
تعداد سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم هم از امروز افزایش می‌یابد. استقبال 29 میلیونی تماشاگران از فیلم جدید این هنرمند كهنه‌كار در تعطیلات آخر هفته گذشته، باعث شد تا تهیه‌كنندگانش تصمیم به افزایش تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده آن بگیرند.
در عین حال فیلم دیدگاهی ضدنژادپرستی دارد كه با حال و هوای تعطیلات پیش‌روی آمریكا (كه با نام لوتركینگ گره خورده است) كاملاً هم‌خوانی دارد.
این 4 فیلم جدید آمریكایی در 2500 تا 3100 سالن سینما به روی پرده می‌روند. از آن‌‌جا كه بلیط فیلم «والنتاین خونین من» به دلیل سه بعدی بودنش گران‌تر از بقیه فیلم‌هاست، پیش‌بینی می‌شود این فیلم فروش بالاتر از بقیه فیلم‌های جدید داشته باشد.
نكته مهم در 4 فیلم جدید سینمایی كه از امروز اكران عمومی می‌شوند این است كه هیچ‌یك از آن‌ها از وجود بازیگر یا ستاره مشهوری استفاده نكرده است.
در عین حال، فیلم‌هایی كه در مراسم گلدنگلوب موفق به دریافت جایزه شدند، این هفته با افزایش تعداد سالن‌های نمایش روبرو بودند.
در بین آن‌ها «میلیونر زاغه‌نشین» تعداد بیشتری سالن نمایش را به خود اختصاص داد.
فیلم هندی «چاندینی چوك در چین» هم توسط كمپانی برادران وارنر در 130 سالن سینمای آمریكا اكران عمومی شد.
در این كمدی خانوادگی آكشی كومار بازیگر مطرح سینمای هند نقش اصلی را بازی می‌كند «گران تورینو» با یك فروش 15 تا 20 میلیونی، صدرنشین جدول هفتگی سینماهای آمریكا شود. این فیلم توسط خود ایستوود كارگردانی شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com