او درباره این سکانس گفت؛ این سکانس مربوط به بخشی بود که امین حیایی و عزت الله انتظامی به بازار می‌روند تا غذا بخورند و طی آن تمام فضای بازار...

   

   رسول صدرعاملی در آستانه اکران عمومی «شب» نسبت به حذف سکانس کلیدی آن توسط پخش کننده اعتراض و عزت الله انتظامی یکی از بازیگران اصلی آن نیز نسبت به این امر اظهار تاسف کرد.
رسول صدرعاملی در گفت و گو با اعتماد در این باره گفت؛ من و عزت الله انتظامی در جشنواره فیلم مسکو، متوجه حذف این سکانس شدیم که باعث تاسف هر دوی ما شد و حال انتظامی را بد کرد و او از این بابت اظهار تاسف کرد.
او درباره این سکانس گفت؛ این سکانس مربوط به بخشی بود که امین حیایی و عزت الله انتظامی به بازار می‌روند تا غذا بخورند و طی آن تمام فضای بازار، زائرسراها و اطراف حرم به تصویر کشیده می‌شود. صدرعاملی گفت؛ این حذف بدون توجه به اینکه منطق بقیه قصه هم از بین می‌رود، صورت گرفته و این سوال را برای تماشاگر به وجود می‌آورد که چرا اصلاً سرباز مسموم شده است. این کارگردان در ادامه افزود؛ این رفتار بی رحمانه چرا باید برای فیلمی که با تلاش فراوان ساخته شده، صورت گیرد؟ با این فیلم رفتاری غیرمنصفانه و غیرصنفی شده و اخلاق حرفه‌یی در مورد آن اعمال نشده است. عزت الله انتظامی بازیگر این فیلم نیز گفت؛ وقتی دیدم آن سکانسی که با امین حیایی غذا می‌خوریم حذف شد، خیلی ناراحت شدم و متاسف شدم که تمام دیالوگ هایی که دوست‌شان داشتم را حذف کردند و روایت داستان را به هم ریختند.
حذف این سکانس بدون هماهنگی با کارگردان فیلم و پس از کسب پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط پخش کننده انجام شده است.  
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir