متأسفانه به علت برگزاری مراسم دیگری كه در این سالن اتفاق می‌افتاد، تا نیمه شب پنج شنبه شب این سالن در اختیار ما قرار نگرفت و تنها از آن زمان بود كه...
 
مدیر اجرایی مراسم‌ افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، توضیحاتی در مورد وقایع پیش آمده در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ارائه كرد.
 
مرتضی رزاق‌كریمی  گفت: از ده روز پیش برای اولین بار به سالن همایش‌های برج میلاد آمدیم و پس از اولین مراجعه متوجه شدیم متأسفانه این سالن مناسب برگزاری مراسمی در حد افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نیست اما به علت ضیق وقت و فشاری كه برای شروع هر چه زودتر كار داشتیم، پذیرفتیم كه مراسم افتتاحیه در همین سالن برگزار شود و این در حالی بود كه حتی مسئولان و كارمندان خود این سالن نیز به مشكلات آن معترض بودند.
وی افزود: متأسفانه به علت برگزاری مراسم دیگری كه در این سالن اتفاق می‌افتاد، تا نیمه شب پنج شنبه شب این سالن در اختیار ما قرار نگرفت و تنها از آن زمان بود كه ما سالن را كاملا تحویل گرفته و شروع به استقرار تجهیزات كردیم. البته تمام تلاش من این بود كه دكور جشنواره به بهترین شكل و با نمادهای مرتبط با جشنواره و سی‌‌امین سال انقلاب باشد.البته در همان زمان به مسئولان سالن گفتیم كه تمام تجهیزات از طرف گروه برگزاری مراسم افتتاحیه نصب خواهد شد و هیچ استفاده‌ای از تجهیزات خود سالن و پرده نمایش موجود در آن نخواهد شد.
وی در ادامه تصریح كرد: بارها و بارها برنامه‌ریزی كار چك شد و برای پیشگیری از هرگونه مسئله احتمالی، ما سه منبع پخش را برای كلیپ‌های جشنواره داشتیم. حتی قبل از شروع مراسم از سالم بودن امكانات خود اطمینان حاصل كردیم. كنداكتور برنامه نیز با دقت تمام و با تكیه بر مسئله جذب مخاطب تنظیم شده بود و قرار بود برنامه در زمان 165 دقیقه برگزار شود.
وی در مورد آغاز مشكلات برگزاری مراسم افتتاحیه گفت: چند دقیقه قبل از شروع برنامه ناگهان اختلالی در سیستم برق سالن به وجود آمد و تعدادی از چراغ‌های صحنه خاموش شد. حتی تعدادی از چراغ‌های پشت صحنه نیز به علت این اختلال سوخت كه خوشبختانه با تلاش طراح نور برنامه توانستیم این مشكل را تا حدی حل كنیم اما این نوسان برق و ایجاد میدان مغناطیسی در اتاق فرمان منبع پخش را كه برای كلیپ‌های برنامه در نظر گرفته بودیم، از كار انداخت كه البته باید مسئولان سالن مشخص كنند آیا این مسئله تنها مختص به سالن همایش حافظ بود یا كل مجموعه برج میلاد دچار این مشكل شده بود؟
وی ادامه داد: با وجود این شرایط، مجبور شدیم بلافاصله كنداكتور برنامه را عوض كنیم و مجری بر اساس كنداكتوری كه در لحظه تنظیم شده بود برنامه را اجرا كند تا مشكلات ما حل شود. خوشبختانه با كمك مسئولان سالن‌های همایش برج میلاد و عوامل فنی مراسم پخش توانستیم در زمانی كه بخش‌های بدون نیاز به كلیپ بود را اجرا كنیم و سرانجام با استفاده از یك منبع پخش كه به كار افتاد برنامه را به روال عادی برگردانیم.
این تهیه‌كننده، در ادامه در مورد علت افتادن پرده نمایش فیلم سالن همایش‌های برج میلاد گفت: در حالی كه برنامه به شرایط عادی برگشته بود و ما در حال اجرای آن بودیم، ناگهان پرده‌ای كه متعلق به سالن بود و قرار بود قفل باشد و بنابراین از كنترل گروه ما خارج بود باز شد كه البته مسئولین سالن تا این لحظه به ما اعلام كردند بر اثر اختلالات برق این پرده خود به خود پایین آمده كه البته این مسئله از نظر فنی برای من قابل قبول نیست.
رزاق كریمی گفت: آنتراكت داده شده در میان مراسمی به درخواست مسئولان سالن بود كه بتوانند با رفع مشكل پرده ادامه برنامه در شرایط بهتری انجام شود.
رزاق كریمی در ادامه با قابله دفاع دانستن اجرای محمدرضا فروتن در این برنامه گفت: محمدرضا فروتن از یك هفته قبل به عنوان مجری برنامه انتخاب شده بود و در طول این مدت تمرینات كاملی را برای اجرای این برنامه انجام داده بود اما چند لحظه قبل از شروع برنامه كنداكتور كاملا تغییر كرد و قطعا این موضوع تأثیر زیادی در اجرای او گذاشت و باتوجه به این شرایط، اجرای فروتن را می‌توان قابل قبول ارزیابی كرد.
رزاق كریمی در پایان با گلایه از عدم وجود سالنی مخصوص برای برگزاری مراسم‌هایی از این دست گفت: برای طراحی و ساخت سالن همایش‌های برج میلاد زحمات زیادی كشیده شده اما نقص‌های فنی بی‌شمار آن باعث شده كه هم‌اكنون نیز سالن آماده برگزاری هیچگونه مراسم مهمی نباشد. جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران است كه هر سال برگزار می شود و ما جشنواره های بین‌المللی بسیار زیادی داریم و این باعث تأسف است كه ما هر سال در چنین مواقعی به دنبال سالن‌هایی بگردیم تا در آن برنامه اجرا كنیم. سالن‌هایی كه در اكثر موارد، مناسب برگزاری چنین مراسمی نیستند.
وی در پایان گفت: امیدوارم با ساخت سالنی اختصاصی برای برگزاری مراسم سینمایی، این مشكل درآینده‌ای نزدیك برطرف شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com