او این حرف‌ها را در پاسخ خبرنگاری گفت كه از وی سوال كرد آیا او در بین سیاستمداران معاصر و فعال هند، كسی را می‌بیند كه شبیه اوباما باشد یا خیر؟ عامرخان در جواب این سئوال گفت...
  
اظهارنظر عامرخان بازیگر سینمای هند درباره سیاست و باراك اوباما در این كشور جنجالی شد.
 
این بازیگر بالیوودی از راهول گاندی (نوه ایندیریا گاندی و پسر گاندی دو نخست‌وزیر متوفای هند) و رهبر جوان حزب كنگره تمجید كرد و «صداقت» وی را مورد تحسین قرار داد اما او از رهبر جدید و سیاه‌پوست آمریكا هم دفاع كرد.
صحبت‌های عامرخان را به دنبال یك مصاحبه بیان شد، جنجال و حرف و حدیث زیادی در هند به پا كرد.
او این حرف‌ها را در پاسخ خبرنگاری گفت كه از وی سوال كرد آیا او در بین سیاستمداران معاصر و فعال هند، كسی را می‌بیند كه شبیه اوباما باشد یا خیر؟ عامرخان در جواب این سئوال گفت: «هنوز خیر. در حال حاضر كسی را نمی‌بینم كه چنین مشخصاتی داشته باشد. این حرف را با توجه به آن چه كه از روش‌های سیاستمداران خودمان می‌بنیم و دیده‌ام، می‌گویم، فكر می‌كنم راهول (گاندی) آدمی منطقی و منصف به نظر می‌رسد. او به شدت شریف و صمیمی است، ولی هنوز نشنیده‌ام كه درباره مسایل و مشكلاتی كه جامعه ما با آنها روبه روست، صحبتی كرده باشد.»
برخی از صاحبنظران حرف‌های عامرخان را نوعی دعوت رسمی از راهول گاندی برای حضور فعال‌تر در دنیای سیاست هند ارزیابی می‌كنند.
در همین حال، عامرخان تأكید كرد علاقه‌ای به این ندارد كه در مراسم‌ اهدای جوایز سینمایی كشورش شركت كند، زیرا اتفاقات غیرقابل تحملی در آنها رخ می‌دهد. به گفته او «در مراسم‌هایی شركت می‌كنم كه برای آنها ارزش داشته باشم.» بازیگر سرشناس سینمای هند در شرایطی این حرف را می‌زند كه سال‌هاست تقریبا در هیچ یك از مراسم اهدای جوایز سینمایی هند شركت نكرده است.
بسیاری از این مراسم جایزه بهترین بازیگر خود را به او داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود جدید‌ترین فیلم «گاجینی» كه طی یك ماه اخیر فروش خیلی زیادی در هند كرده است، یك بار دیگر وی را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر‌ سال مراسم معتبر و قدیمی «فیلم فیر» (اسكار هندی‌ها) بكند. در این فیلم او نقش مرد فراموشكاری را دارد كه فقط پانزده دقیقه آخر زندگی‌اش را به یاد دارد. با چنین اوضاع و احوالی، وی به دنبال قاتل نامزد خود است كه فقط می‌داند نامش گاجینی است.
عامرخان سال گذشته میلادی اولین فیلم خود در مقام كارگردان به نام «ستاره‌ها روی زمین» را ساخت كه جزو كارهای پرفروش سال سینمای هند شد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد. در این فیلم كه از سوی هند، نامزد شركت در رقابت‌های اسكار بهترین فیلم خارجی سال بود، عامرخان و یك بازیگر خردسال نقش‌های اصلی را بازی می‌كنند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com