اين نمايشگاه به گفته محمود شالويی قرار بود امكان نمايش در ديگر كشورهای دنيا را نيز پيدا كند كه...
 
محمود شالویی در مراسم گشایش این نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران گفت: حجم آثار ارسالی به دو بخش كاریكاتور و پوستر بسیار بالا بود كه امیدوارم این نمایشگاه بتواند در رونق هنرهای تجسمی ایران نقش مهم و موثری داشته باشد.
مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش كاریكاتور این جشنواره نیز گفت: مجموعه آثار به نمایش درآمده در حوزه كاریكاتور حاصل زحمات دو نسل از هنرمندان كاریكاتوریست قبل و بعد از انقلاب اسلامی است كه آثار هنرمندانی چون جواد علیزاده، عبدی، عربانی و... در بخش هنرمندان قبل از انقلاب ارائه شده است و برخی از این آثار بازتولید آثاری است كه این هنرمندان در دوره انقلاب خلق كرده بودند و بخش دیگری از آثار نیز به هنرمندان بعد از انقلاب مربوط می‌شود.
شجاعی هنر كاریكاتور ایران را در طول سه دهه پس از انقلاب بسیار پیشرو دانست و گفت: نقش هنرمندان ما در دوسالانه‌های جهانی مثال‌زدنی است.
وی با اشاره به نقش هنرمندان كاریكاتوریست شهرستانی در رونق این هنر تصریح كرد: در سال‌های قبل از انقلاب هنر كاریكاتور تنها در تهران مطرح بود اما اكنون هنرمندان برجسته كاریكاتوریست را باید در شهرستان های كشور جستجو كرد.
این نمایشگاه به گفته محمود شالویی قرار بود امكان نمایش در دیگر كشورهای دنیا را نیز پیدا كند كه شجاعی طباطبایی عدم تحقق این مهم را ضیق وقت عنوان كرد.
نمایشگاه آثار كاریكاتور و پوستر نخستین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درتالار ممیز و میرمیران و طبقات بالای خانه هنرمندان ایران برپاست.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com