«براد پیت» - كه قبل از این در مجموعه فیلم ماجراجویانه و حادثه‌ای «یاران‌ اوشن» با سودربرگ همكاری كرده- از یك سال قبل...



 استیون سودربرگ قصد دارد فیلم تازه‌اش را با مضمون ورزشی و با بازی «براد پیت» جلوی دوربین ببرد.
 
این فیلمساز مستقل سینما این روزها در حال مذاكره با كمپانی كلمبیا است تا فیلم «مانی بال» را برای آنها كارگردانی كند.
فیلم بر اساس قصه كتاب مایكل لوئیس به نام «مانی بال: هنر برنده شدن یك بازی غیردلپذیر» ساخته می‌شود. مانی بال اصطلاحی است كه در مورد پول در آوردن از رشته‌های ورزشی به كار برده می‌شود.
قرار است براد پیت نقش اصلی فیلم را بازی كند.
قصه فیلم درباره بیلی بین، مدیر یك واحد ورزشی است كه با كمك یك سیستم تحلیل‌گر كامپیوتری، یك تیم ورزشی را كنار هم چیده و خلق می‌كند.
او كه در شهر نیویورك زندگی می‌كند، قصد دارد در مسابقات مهم ورزشی شركت كند و اوضاع زمانی خراب می‌شود كه او با رقبایی كله‌ گنده رو به رو شده و بحث مسابقات رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد.
«براد پیت» - كه قبل از این در مجموعه فیلم ماجراجویانه و حادثه‌ای «یاران‌ اوشن» با سودربرگ همكاری كرده- از یك سال قبل با سودربرگ بر روی اقتباس سینمایی این كتاب كار كرده است.
استیو زالیان فیلم‌نامه نویس مطرح هالیوودی، كار نگارش فیلم‌نامه را به عهده دارد.
صحبت‌هایی هست كه دیوید فرانكل (سازنده فیلم مطرح «مارلی و من») كارگردانی فیلم را به عهده بگیرد و سودربرگ مدیر تولید آن باشد.
فرانكل هم قصه كتاب را خیلی دوست دارد، ولی از قرار معلوم علاقه سودربرگ بیشتر از اوست!
این فیلمساز می‌گوید: «همیشه دوست داستم یك فیلم ورزشی بسازم. در عین حال، دلم می‌خواست این فیلم را با حضور براد‌پیت كارگردانی كنم.»
سودربرگ در شرایطی می‌خواهد «مانی بال» را كارگردانی كند كه مدتی قبل رسانه‌های ‌گروهی اعلام كردند، او در صدد ساخت نسخه موزیكال «كلئو» بابازی كاترین زتاجونز و هیوجكمن است.
قصه این فیلم كه در مصر باستان رخ می‌دهد، درباره كلئو پاترا ملكه مصر و مارك آنتونی ژنرال سرشناس رومی است.
وی كه با درام اجتماعی «قاچاق» تحسین منتقدان را برانگیخت، در دو سال اخیر مشغول كارگردانی فیلم دو قسمتی «چه» درباره چه گوارا انقلابی كلاسیك آمریكای لاتین و انقلاب كوبا بوده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com