نشريه سينمايی «اسكرين ديلی اينترنشنال» روزگذشته درنظرسنجی از منتقدين فيلم اعلام كرد، فيلم «درباره الی» و پس از آن...
  
براساس نظرسنجی انجام‌شده از منتقدین سینمایی حاضر در جشنواره برلین، فیلم «درباره الی» از ایران یكی از دو فیلمی است كه تا كنون از شانس بالایی برای كسب جایزه خرس طلا برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «درباره الی» ساخته «اصغر فرهادی» روز شنبه درحالی در بخش رقابتی جشنواره برلین به نمایش درآمد كه بسیار مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

نشریه سینمایی «اسكرین دیلی اینترنشنال» روزگذشته درنظرسنجی از منتقدین فیلم اعلام كرد، فیلم «درباره الی» و پس از آن فیلم «پیام‌آور» از آمریكا از بیشترین شانس برای كسب جایزه خرس طلای برلین برخوردارند.

«درباره الی» كه سه‌شنبه شب در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین كارگردانی، بهترین صدا و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، از نگاه «لی مارشال»، منتقد نشریه «اسكرین اینترنشنال» یكی از برجسته‌ترین فیلم‌های ایرانی است كه طی چند سال گذشته در سطح جهانی به‌نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌غیر از این دو فیلم، دیگر آثاری كه تابه امروز در جشنواره برلین به نمایش درآمده‌اند، نتوانسته‌اند نظر مثبت تماشاگران و منتقدین را جلب كنند.

براساس این گزارش، فیلم‌های «ماموت» ازسوئد و فیلم «خشونت» كه در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شده‌اند، بیش از دیگر فیلم‌ها موجب خستگی و خشم تماشاگران شده‌اند.

جایزه خرس طلای جشنواره كن روز 14 فوریه به اثر برتر از میان 18 فیلم بخش رقابتی اعطا خواهد شد.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir