غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این مراسم بود که...
مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر دیشب در آرامش و بدون اتفاق‌های حاشیه‌ای که در مراسم افتتاحیه رخ داده بود، در سالن بزرگ کشور برگزار شد.
مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر گرچه خالی از حاشیه‌های مراسم افتتاحیه امسال بود، اما حضور ستاره‌ها و کارگردان‌های مطرح سینمای ایران هم سرمای حاکم بر مراسم را از بین نبرد.

* برخلاف مراسم افتتاحیه، ورود میهمانان به سالن بزرگ کشور با مشکلات زیادی همراه بود. ازدحام جمعیت مقابل در ورودی و بی‌نظمی تا دقایقی پس از شروع برنامه ادامه داشت. مسئولان برگزاری مراسم برای ورود خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها امکانات و تسهیلاتی در نظر نگرفته بودند.

* غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این مراسم بود که ساعت 19:15 وارد سالن وزارت کشور شد. محمدرضا جعفری جلوه معاون سینمایی وزیر ارشاد به استقبال حداد عادل رفت.

* با وجود شروع مراسم اختتامیه، ازدحام و شلوغی در سالن ادامه داشت. حسن فتحی، رضا عطاران، فریده فرامرزی، امین تارخ، لیلا حاتمی و علی مصفا که در میانه مراسم وارد سالن شدند، در تاریکی دنبال صندلی می‌گشتند و در نبود راهنما با همکاری مردم صندلی پیدا کردند.

* محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت 20:05 وارد سالن وزارت کشور شد.

* عطاران که همراه همسرش فرامرزی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مکمل زن به سالن آمده بود، از لحظه ورود با استقبال میهمانان روبرو شد. عطاران، نیکی نصیریان بازیگر خردسال مجموعه "بزنگاه" را هم با خود به مراسم اختتامیه آورده بود.

* منوچهر طیاب مستندساز و عضو هیئت داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند، اولین نفری بود که می‌خواست در مراسم اختتامیه صحبت کند. اما خرابی میکروفن مانع شد. طیاب پشت تریبون رفت و بیانیه هیئت داوران فیلم‌های مستند را خواند.

* در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم نسبت به مراسم افتتاحیه چهره‌های بیشتری حضور داشتند. مهتاب کرامتی، صابر ابر، حامد کمیلی، مسعود رایگان، طناز طباطبایی، کامبیز دیرباز، رضا پورحسین، اکبر نبوی، فرزاد حسنی و... میهمانان این مراسم بودند.

* خمسه پس از دریافت سیمرغ خود پشت میکروفن رفت تا چند کلمه صحبت کند که میکروفن افتاد. خمسه با اشاره به این ماجرا با شوخ‌طبعی گفت: این اتفاق‌ها برای کمدین‌ها می‌افتد. بذله‌گویی خمسه هیئت داوران را هم به وجد آورد و آنها هم همراه حضار برای این بازیگر دست زدند.

* نماهنگ‌های تکراری که در مراسم افتتاحیه پخش شده بود، دوباره در مراسم اختتامیه پخش شد.

* هیئت داوران که بیش از 45 دقیقه روی سن ایستادند تا تمام سیمرغ‌های بلورین بخش سودای سیمرغ را اهدا کنند. در فاصله‌ای که تیزرها پخش می‌شد دو به دو با هم صحبت می‌کردند. محمدرضا شهیدی‌فرد هم در بخشی از برنامه به داوران ملحق شد و با آنها صحبت کرد.

* ساعت 21:10  قبل از شروع اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ، داوران این بخش پشت صحنه رفتند تا هماهنگی‌های لازم برای اهدای جوایز با آنها شود. آنها با اعلام نامشان روی سن آمدند. حاتمی‌کیا بیش از داوران دیگر تشویق شد و به همین دلیل شهیدی‌فرد از او خواست بیانیه داوران را بخواند.

* مجید مجیدی پیش از اعلام نام برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به شهیدی‌فرد گفت چطور نام برنده را با تعلیق و هیجان و بازی با دوربین اعلام کند.

* زمانی که نام پرویز شهبازی برای دریافت جایزه ویژه هیئت داوران فراخوانده شد، کامبیز دیرباز بازیگر این فیلم او را در آغوش کشید. شهبازی هم روی سن از بازیگر فیلمش قدردانی کرد.

* زمانی که ایرج رامین‌فر که سیمرغ بلورین بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای فیلم "وقتی همه خوابیم" دریافت کرد. از دلگیری بهرام بیضایی از منتقدان و واکنش منفی نسبت به او صحبت کرد. دوربین‌های داخل سالن همزمان تصویر بیضایی را که از حرف‌های رامین‌فر تعجب کرده نشان دادند.

* شهیدی‌فرد در بخشی از برنامه اعلام کرد مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را می‌شود همزمان از اینترنت، رادیو تهران، شبکه دو و رادیو ایران دنبال کرد.

* محمود فرشچیان یکی از چهره‌های شاخص مراسم اختتامیه بود. شهیدی‌فرد در میانه مراسم از او خواست بلند شود تا حاضران در سالن او را ببینند و در پایان هم از او خواست برای اهدای سیمرغ روی سن بیاید.

* شهیدی‌فرد زمانی که شهاب حسینی برای دریافت سیمرغ بلورین روی سن می‌آمد او را جوان خوش‌قلب، خوش‌نفس و سید مهربان سینمای ایران خطاب کرد.

*مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم "اخراجی‌ها 2" زمانی که برای دریافت جایزه ویژه هیئت داوران روی سن آمد، بخشی از سالن او را تشویق و بخشی دیگر او را هو کردند.

* اغلب برندگان سیمرغ بلورین بدون گفتن حتی یک جمله مراسم را ترک کردند. آنهایی هم که صحبت می‌کردند جمله‌هایی کوتاه می‌گفتند و مراسم بدون حاشیه و در سرما به پایان رسید.

* پس از پایان اهدای سیمرغ بلورین بازیگری، تعداد قابل توجهی از حاضران سالن وزارت کشور را ترک کردند.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com