اكثر بازيگرانی كه نامشان در اين فهرست قرار گرفته، بالای 35 سال سن دارند كه از آنجمله می‌توان به...
   
به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارشی كه مجله اقتصادی فوربس روز گذشته منتشر كرد، «ویل اسمیت»، بازیگر مطرح هالیوود، از نظر كارشناسان و منتقدان سینمایی، به‌عنوان سودآورترین بازیگر هالیوود معرفی شد.
«اسمیت» براساس این گزارش نمره كامل یعنی 10 را در این فهرست از آن خود كرد و صدرنشین شد و پس از آن بازیگرانی چون «جانی دپ»، «لئوناردو دی‌كاپریو»، «آنجلینا جولی» و «براد پیت»، با كسب 89/9 امتیاز در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفتند.
«جان برمن»، مدیر پروژه‌های ویژه مجله فوربس، گفت: «اسمیت» بازیگری است كه قابلیت درخشش در هر ژانری را دارد.
وی افزود: او می‌تواند از فیلم‌هایی چون «علی» گرفته تا فیلم‌های چون «هفت پوند» و «در جستجوی خوشبختی» ایفای نقش كند، او قادر است در هر جایی از این دنیا نقش‌آفرینی كند و به نظر من مردم عاشق آن هستند كه او را روی پرده سینما تماشا كنند.
به گزارش رویترز، این اولین باری است كه مجله فوربس لیستی تحت عنوان «سودآورترین بازیگران» تهیه‌ كرده است، این مجله برای تهیه این لیست، از بیش از 150 كارشناس صنعت سینما از جمله تهیه‌كنندگان و كارگردانان نظر سنجی كرده است.
بنا براین گزارش، در این فهرست اسامی بازیگرانی قرار گرفته است كه از نظر كارشناسان حضور آنها در یك پروژه نه تنها سودآور است بلكه قادر به جذب مخاطبان مختلف از هر قشر و هر جامعه‌ای در سراسر دنیا خواهند بود.
اكثر بازیگرانی كه نامشان در این فهرست قرار گرفته، بالای 35 سال سن دارند كه از آنجمله می‌توان به «كلینت ایستوود»، بازیگر 78 ساله فیلم «گران تورینو» اشاره كرد كه توانسته رتبه بیستم این فهرست را به خود اختصاص دهد.
از بازیگران كم سن و سال این فهرست 100 نفره نیز می‌توان به «شیا لابوف» و «كایرا نایتلی» اشاره كرد كه اسامی آنها به ترتیب در جایگاه 33 و 42 فهرست قرار گرفته است.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com