باران كوثری كه كمی دير به مراسم پيوست برای پيدا كردن صندلی دچار مشكل شد و...

 
برخی از حواشی مراسم پایانی جشنواره به شرح زیر بودند؛
- خبرنگاران و اهالی رسانه نخستین میهمانان اختتامیه بودند كه در سالن حضور پیدا كردند و چون جایگاه رسانه‌ها در جوار درب ورودی بود ورود و خروج هیچ یك از حضار از چشم آنها پوشیده نمی‌ماند.
- هنگام اجرای موسیقی توسط سالار عقیلی، تقریبا نیمی از حضار به بیرون سالن رفتند كه در هنگام بازگشت با صندلی‌هایی رو به رو می‌شدند كه دیگر تماشاگران پر كرده‌اند.
- علیرضا خمسه كه در میانه برنامه سالن را ترك كرده بود برای بازگشت به جای خود از میان خیل تماشاگرانی كه روی زمین نشسته بودند گذشت و یكی از تماشاگران كه از كنارش می‌گذشت، پیش از اعلام جوایز به او تبریك گفت.
- باران كوثری كه كمی دیر به مراسم پیوست برای پیدا كردن صندلی دچار مشكل شد و با همكاری برخی از سینمادوستان، روی یكی از صندلی‌ها نشست. نكته جالب این بود كه یكی از تماشاگران برنامه مكررا با موبایلش از او فیلمبرداری می‌كرد!
-صحنه اختتامیه از لته‌هایی با طرح‌های اسلامی ساخته شده بود و از خلال آن اعضای هیأت داوران بخش‌های مختلف كه به انتظار اعلام اسامی‌شان برای روی سن آمدن بودند، دیده می‌شدند.
- رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی با نیكی نصیریان (بازیگر خردسال سریال بزنگاه) در مراسم حاضر شدند. نصیریان، درتمام طول مدت برگزاری مراسم شیرین زبانی می‌كرد و هم ردیفی‌هایش را می‌خنداند.
- تمام برگزیدگان از طرف راست صحنه، از سمت چپ از سن پایین می‌رفتند و مقابل دوربین عكاسان می‌ایستادند و با جوایزشان عكس می‌گرفتند.
- بیشترین شور و شوق هنگامی در سالن ایجاد شد كه شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شد.حسینی پشت تریبون چند لحظه‌ای سكوت كرد و سرش را پایین انداخته بود به حدی كه همه فكر كردند اشك می‌ریزد.
- بهرام بیضایی كلمه‌ای هم در مراسم صحبت نكرد و فقط جلوی دوربین عكاسان در كنار سپیده عبدالوهاب ایستاد. بیضایی به همراه مژده شمسایی و فرزندشان آخرین كسانی بودند كه پس از بسته شدن درها وارد شدند.
-در طول برگزاری مراسم درها بسته بود و اگر كسی از سالن خارج می شد یا دیگر امكان ورود نداشت.
- مراسم با 20 دقیقه تأخیر برگزار شد.
- هنگام اعلام جایزه یك دستگاه خودرو مینیاتور حضار ابراز احساسات می‌كردند كه مجری درخواست كرد دیگر برای مینیاتور دست نزنند.
- در بخش بهترین بازیگر مرد، شهیدی‌فر اعلام كرد كه ضمن تقدیر از بازی شهاب حسینی در فیلم«درباره الی» این جایزه تعلق می‌گیرد كه دوباره حضار فریاد زدند شهاب حسینی. مجری پاكت حاوی نام برنده را جلوی دوربین مراسم گرفت تا هم حضار با هم نام او را بخوانند ولی در نهایت با ایجاد هیاهو در سالن او خود، نام شهاب حسینی را خواند.
- شهیدی‌فر با تمامی داورانی كه روی صحنه آمدند، دست می‌داد.
- مرتضی رزاق‌كریمی مدیر اجرایی مراسم در طول برنامه با موبایل صحبت می‌كرد و حسابی درگیر اجرای مراسم بود.
- هنگام اعلام نام «سامان استركی» برای دریافت دیپلم افتخار بهترین كارگردان فیلم اول و دوم، رضا عطاران برایش سوت می‌زد.
- مجری برنامه به دلیل تعدد دیپلم‌های افتخار فیلم‌های اول و دوم، خطاب به داوران گفت: الهی همیشه داور باشید.
- مراسم به صورت مستقیم از شبكه دوم سینما، سینما فلسطین، پردیس سینمایی ملت، رادیو تهران، رادیو ایران و اینترنت پخش می‌شد.
- در بخش‌های نخستین مراسم، هیچ یك از برگزیدگان صحبت نكردند كه این مجری را واداشت تا یادآوری كند میكروفن روی سن برای صحبت‌های احتمالی برگزیدگان گذاشته شده است.
- مجری كه مدام در حال آمد و رفت بود،گفت: من چندتا كار را با هم می‌كنم به همین خاطر زیاد رفت و آمد دارم.
- حامد كمیلی یكی از كاندیداهایی بود كه بسیار مورد تشویق حضار قرار گرفت.
- محوطه تالار بزرگ كشور پس از پایان مراسم شلوغ بود و منجر به ترافیك خیابان فاطمی شد و بیشتر برگزیدگان برای پیداكردن ماشین سواری، مسافتی را پیاده‌روی می‌كردند.
- مجید مجیدی عضو هیأت داوران گهگاه چیزهایی را در گوش شهیدی‌فر تذكر می‌داد.
- به طرز شگفت آوری حضار برای هریك از كاندیداها ابراز احساسات می‌كردند. با جیغ و داد و تكان دادن دست از سوی تماشاگران، دیگر احتیاجی به تأكید مجری برای تشویق نبود.
- به نظر می‌رسید حضار سالن از اسامی برگزیدگان خبر دارند، چون با اعلام اسامی كاندیداها با صدای بلند اسم برنده را می‌گفتند.
-حضور محمود فرشچیان در این مراسم اتفاق ویژه‌ای بود.
- كارن همایون‌فر، مهتاب كرامتی، حسن زاهدی و بهرام بیضایی بدون هیچ صحبتی و در عین آرامش جوایزشان را دریافت كردند.
- افتادن میكروفن علیرضا خمسه و عكس گرفتن علاقمندان سینما با لیلا حاتمی و علی‌ مصفا از دیگر حواشی اختتامیه بود.
-عزت‌الله انتظامی، تهمینه میلانی، پرویز پرستویی، حامد بهداد، اصغر فرهادی،پگاه آهنگرانی، ترانه علیدوستی،بهرام رادان از جمله غایبان مراسم بودند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com