با حضور كارشناسان ایرانی و خارجی و روزنامه نگاران به بررسی وضعیت حال و چشم انداز آینده ایران در...
 

گروههای مختلف تولیدی شبكه خبر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز 88ویژه برنامه های خود را اعلام كردند.

به گزارش روابط عمومی شبكه خبر این ویژه برنامه ها به شرح ذیل می باشد:

الف_گروه ورزش:
" برنامه و اما ورزش "
این برنامه كاری از گروه ورزش شبكه خبر به تهیه كنندگی غلا مرضا باقری كه در ایام تعطیلات نوروزی از شبكه خبر به روی آنتن می رود.
برنامه و اما ورزش در 15 قسمت 30 دقیقه ای در ساختار تركیبی در مرحله ضبط و تدوین قرار دارد.
آیتم های این برنامه شامل مجری ،گزارش ،نریشن، تصاویر ورزشی، وله و تیتراژ است.
در این برنامه عملكرد سازمان ورزش در رشته های مختلف ، المپیك پكن، مطبوعات ورزشی ، اخلاق پهلوانی ،حضور بازیكنان خارجی در لیگهای داخلی و فوتبال و فوتسال و... به همراه موفقیتها و ناكامیها ی ورزشی سال 87 بررسی خواهد شد.

ب_گروه علمی ،فرهنگی وهنری

"برنامه روز نو، پول نو "
این برنامه كاری از گروه علمی ، فرهنگی وهنری شبكه خبر به تهیه كنندگی مهدی پریزاد است كه در ایام نوروز از شبكه خبر پخش خواهد شد.
گفتنی است سكه شناسی قسمت مهمی از باستان شناسی است كه شاهد زنده ای از تمدن دنیــــای قدیم وملل مختلف بشمار می رود واین علم توانسته است بزرگترین خدمت را برای روشن شدن تاریخ گذشته بنماید. همچنین مطالعه نقشه های روی سكه ها ارتباط مستقیم با تاریخ ،فرهنگ وهنر این كشور دارد.
سكه های هر دوره نشان دهنده عادات،آداب ،خط وزبان،فرهنگ ، هنر ، مذهب و تمدن یك ملت و یك كشور است. با توجه به اینكه سكه یكی از اقلام سفره هفت سین بحساب می آید و نماد بركت و دارندگی است.
در این برنامه كه در 7 قسمت 10 دقیقه ساخته شده سكه و اسكناس در فرهنگ نوروز مورد بررسی قرار می گیرد.

ج_گروه سیاسی اقتصادی
1- " برنامه نمایه "
این برنامه كاری از گروه سیاسی اقتصادی شبكه خبر به تهیه كنندگی سید اسماعیل ابراهیمیان است كه در 15 قسمت 10 دقیقه ای هر روز ساعت 18:45 دقیقه از شبكه خبر پخش می شود.
این سری از مجموعه برنامه نمایه با محوریت ایران در چشم انداز 88 است كه با حضور كارشناسان ایرانی و خارجی و روزنامه نگاران به بررسی وضعیت حال و چشم انداز آینده ایران در نظام بین الملل و مناطق جهان می پردازد.
اهم موضوعاتی كه در این برنامه به آنها پرداخته می شود عبارتند از:
-ایران، حركت به سوی آینده (شكست تحریم ها)
-ایران و سازمانهای بین المللی و منطقه ای
-راهبردهای ایران در نظام بین الملل و....

2-" برنامه گردونه 87 "
این برنامه كاری از گروه ساسی اقتصادی شبكه خبر به تهیه كنندگی محمد حسین محترم است كه در 15 قسمت 20 دقیقه ای به مهمترین رویدادهای سال 87 می پردازد.
این برنامه متفاوت از برنامه های مرسوم شبكه های مختلف صدا وسیما كه به تحولات سال قبل می پردازند.تولید می شود. این مجموعه برنامه از آیتم هایی همچون خبرهای ماه، نگاه سال، بازتاب رسانه های جهان ودیدگاه شخصیت های جهان تشكیل شده است.
برنامه گردونه 87 قصد دارد از نگاه صرف سیاسی پرهیز كرده وبا رویكردی جدید وطرح مسائل جالب وجذاب به اطلاع رسانی در خصوص تحولات سیاسی بپردازد.

د-واحد طرح وتامین برنامه

واحد طرح و تامین برنامه شبكه خبر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز موسیقی تصویرهای متنوع بهاری و مستندهای دیدنیهای ایران را درقالب آیتم های كوتاه و همچنین برنامه های مستند سیاسی ، علمی فرهنگی ، مذهبی و... آماده پخش دارد.

روابط عمومی شبكه خبربا تلفن گویای 22013911وسامانه پیامك 1000601 آماده دریافت هرگونه دیدگاه ،نظر وپیشنهاد در مورد برنامه های شبكه خبر می باشد.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:tabnak.ir