«مایكل كین» بازیگر كلاسیك سینما اعتقاد دارد كارنامه كاری بازیگران هم مثل سربازان قدیمی از یادها می‌روند. این بازیگر قدیمی با وجود...

«مایكل كین» بازیگر سینما كه قرار است در فیلم «افتتاح» كریستوفر نولان بازی كند، می‌گوید: گرچه كارنامه كاری بازیگران هم مثل سربازان قدیمی از یادها می‌روند، اما او در شرایط فعلی نمی‌خواهد خود را بازنشسته كند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «مایكل كین» بازیگر كلاسیك سینما اعتقاد دارد كارنامه كاری بازیگران هم مثل سربازان قدیمی از یادها می‌روند.این بازیگر قدیمی با وجود اعتقادی كه دارد، نمی‌خواهد خودش را بازنشسته كند.
كین 76 ساله كه یكی از كهنه‌كاران ارتش بریتانیا نیز است، می‌گوید كار سینما و بازیگری را همیشه راحت گرفته و هیچ وقت خودش را در این رابطه به دردسر و مصیبت نیانداخته است.
در حال حاضر وی فقط در پروژه‌های برگزیده‌ای ایفای نقش می‌كند كه آنها را خیلی دوست دارد، ولی نمی‌تواند از نقش‌های ویژه‌ای كه به او پیشنهاد می‌شود، چشم‌پوشی كند.
یكی از این نقش‌ها، كاراكتری است كه او در مجموعه فیلم «بتمن» بازی می‌كند.
به گفته كین: «بازیگری حرفه عجیب و غریبی است. بعضی وقت‌ها پیشنهادی به آدم می‌شود كه نمی‌توان آن را رد كرد. اصلا بحث پول و دستمزد نیست. این روزها فقط فیلم‌نامه‌هایی را قبول می‌كنم كه فیلم‌نامه‌هایشان را دوست داشته باشم.»
این بازیگر می‌گوید: «اگر روزی ببیند تعداد زیادی از فیلم‌نامه‌های پیشنهادی را رد كرده، این به معنی آن است كه زمان بازنشستگی‌اش از راه رسیده است.»
كین می‌گوید: «آن روز كه برسد، خیلی بی‌سر و صدا از نظرها گم می‌شوم. نیازی به سر و صدا نیست. مصاحبه نمی‌كنم و هیچ اطلاعیه‌ای هم نمی‌دهم. به خانه‌ام می‌روم و دیگر كسی چیزی از من نخواهد شنید!»
«مایكل كین» در فیلم جدید «كریستوفر نولان» با نام «افتتاح» نقش كوتاهی دارد. «لئونارد دی‌كاپریو»، «الن پیج»، «سیرین مورفی» و «ماریون كاتیلارد» از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
تولید «افتتاح» باید سریع‌تر شروع شود تا برای تابستان سال 2010 آماده نمایش شود.
این بازیگر انگلیسی تباركه در دوران جنگ كرده در ارتش انگلستان خدمت كرد، اخیرا فیلم «كسی آنجا هست» را روانه پرده سینماهای انگلستان كرده است.
در فیلم او نقش آهنگسازی را دارد كه به بیماری آلزایمر دچار شده و دوستی‌اش با یك نوجوان، وی را با یك دنیای جدید آشنا می‌كند.
به گفته این بازیگر؛ «این بهترین فیلمی است كه تا به حال بازی كرده‌ام. احساس می‌كنم بهترین بازی سینمایی‌ام را هم در همین فیلم ارایه كرده‌ام. این روزها چنین نقش‌هایی خیلی كم به امثال من پیشنهاد می‌شود.»
مایكل كین سال 2000، 1987 برای فیلم‌های «قوانین خانه» و «هانا و خواهرانش» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مكمل را دریافت كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture