فرشته طائرپور  از دنیا فنی زاده نوشت
فرشته طائرپور تهیه کننده سینما نسبت به خبر درگذشت دنیا فنی زاده واکنش نشان داد و پیام تسلیتی را منتشر کرد.

پیام تسلیت فرشته طائرپور برای درگذشت دنیا فنی زاده

فرشته طائرپور در پیامی در پی‌درگذشت دنیا فنی‌زاده نوشت:

«عروسک‌های سینمای کودک، تواناترین جان بخش خود را از دست دادند.»

این تهیه‌کننده سینما که پیامی را به عنوان دبیر شورای سیاستگزاری و راهبری سینماهای کودک و نوجوان در اختیار ایسنا قرار داده ،نوشته است: "دنیا فنی زاده" مهربانی که با جان بخشی به عروسکها، دنیا را برای کودکان پر از شادی می‌کرد، امروز سینمای کودک ایران و عروسک‌هایش را ترک کرد.
کلاه قرمزی، خاله قورباغه و ... که با دستان "دنیا فنی زاده" جان می‌گرفتند، قصه می‌ساختند و خنده می‌آفریدند، دیگر با دستهای مهربان دنیا به حرکت در نخواهند آمد.

او که سرشار از شادابی، طنز ،انرژی،خلاقیت و مهارت‌های مثال زدنی بود، سالها عاشقانه در عرصه فیلم‌های عروسکی کار کرد؛ و حتی درد جانکاه بیماری در سالهای اخیر نتوانست مانع از فعالیت او شود.
او مانند کودکان دلپاک، عروسک‌ها را باور می‌کرد و آنها را دوست می‌داشت؛ و برای همین در محبوب ساختن آنها نزد کودکان، اینهمه توانمند و موفق بود.

"شورای سیاستگزاری و راهبری سینماهای کودک و نوجوان" با افسوس و اندوه فراوان، درگذشت این هنرمند شاخص و بی‌بدیل سینمای عروسکی ایران را به خانواده محترمش، همکاران غمگینش و همه دست اندرکاران سینمای کودک تسلیت می‌گوید.
باشد که خدای مهربان، به جبران شادی‌هایی که برای کودکان رقم زد، او را در پناه مهر و آمرزش خود، به آرامش برساند و یادش را همواره در تاریخ سینمای سربلند این سرزمین، زنده نگه دارد.»


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir