بازیگری که با نژادپرستی جنگید، جایزه بفتا را دریافت می کند
«ادریس البا» ـ هنرپیشه مشهور انگلیسی ـ جایزه ویژه بفتا را به پاس فعالیت خلاقانه در حوزه تلویزیون، در مراسم پیش‌رو جوایز تلویزیونی بفتا دریافت می‌کند 

جایزه ویژه بفتا برای «ادریس البا»

ادریس البا، هنرپیشه سرشناس انگلیسی به پاس خدماتی که در راه تنوع نژادی و کشف استعدادهای جدید به صنعت تلویزیون ارائه داده، در مراسم اهدای جوایز بفتا در تاریخ ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۹۹) جایزه ویژه این مراسم را دریافت می‌کند.

به گزارش ددلاین، ادریس البا ستاره ۴۷ ساله فیلم ابرقهرمانی ثور و سریال لوتر که با بازی در سریال شنود (The Wire) به شهرت رسید، در سال ۲۰۱۳ کمپانی محصولات تصویری گرین دور پیکچرز را با تمرکز بر تنوع و فرصت‌سازی برای استعدادهای کشف نشده در صنعت فیلمسازی، تاسیس کرد.

این کمپانی از آن زمان تاکنون در همکاری با آژانس فیلم لندن (Film London)، کریتیو اکسس (Creative Access) و پروژه MAMA Youth بستری را برای آموزش شغلی این استعدادها فراهم کرده است.

 البا مساله ماموریت خود برای ایجاد تنوع در صنعت فیلمسازی را در برابر پارلمان انگلیس نیز مطرح کرده و چند برنامه‌ تلویزیونی در این باره ساخته است که از آن جمله می‌توان به برنامه در درازمدت (In The Long Run) اشاره کرد.

آماندا بری مدیر اجرایی بفتا می‌گوید: ادریس با کارنامه هنری طولانی و موفق خود یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران در انگلیس و در جهان و یک کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده موفق است. وی همچنین یک نیروی محرکه برای دفاع از تنوع (در صنعت سینما) و کسب اطمینان از آن است که استعدادها با هر پیشینه‌ای که دارند بتوانند پتانسیل خود را شکوفا کنند.

البا در واکنش به خبر دریافت این جایزه گفت: دریافت جایزه ویژه بفتا افتخار بزرگی است. فرصت‌سازی برای استعدادهای نوظهور با پیشینه‌های مختلف در صنعت تلویزیون، همواره یکی از ماموریت‌های من بوده است. فرصت مشابهی که مسئولان روشن‌فکر و حامی تنوع در حوزه انتخاب بازیگر، سال‌ها قبل در اختیار خودم گذاشتند. از برندگان جایزه ویژه بفتا در دوره‌های قبل می‌توان به لنی هنری بازیگر، نویسنده و مجری تلویزیون و نیکولا شیندلر تهیه‌کننده انگلیسی اشاره کرد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir