مریم مهاجر در بفتا 2020 BAFTA + عکس
جایزه بفتا ۲۰۲۰ در بخش انیمیشن کوتاه به «بابابزرگ، عاشق پیشه بود» ساخته مریم مهاجر اهدا شد. این هنرمند ایرانی- بریتانیایی جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد

مریم مهاجر برنده انیمیشن کوتاه بفتا 2020 جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد

جایزه بفتا ۲۰۲۰ در بخش انیمیشن کوتاه به «بابابزرگ، عاشق پیشه بود» ساخته مریم مهاجر اهدا شد. این هنرمند ایرانی- بریتانیایی جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد.

در مراسم آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) که عصر یکشنبه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) در لندن برگزار شد، مریم مهاجر با حضور روی سن و دریافت جایزه‌اش آن را به مردم ایران تقدیم کرد و گفت که این مردم شایسته بهترین‌ها هستند.

وی در عین حال از اینکه ویزای مادرش از سوی بریتانیا برای حضور در این مراسم رد شد، ابراز ناراحتی کرد.

انیمیشن «پدربزرگ عاشق‌پیشه بود»، داستان کودکی است که زندگی عاشقانه پدربزرگش را روایت می‌کند. در این انیمیشن نشان داده می‌شود که چگونه پدربزرگش وقتی برای نخستین بار عکسی از مادربزرگش را می‌بیند عاشق او می‌شود، عشقی که در این انیمیشن بی حد و مرز نشان داده می‌شود و الهام بخش کودک داستان است.

مریم مهاجر، متولد تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته انیمیشن از کالج سلطنتی لندن است.

مریم مهاجر برنده انیمیشن کوتاه بفتا 2020
مریم مهاجر برنده انیمیشن کوتاه بفتا 2020


علاوه بر بخش انیمیشن کوتاه، در بفتای ۲۰۲۰ فیلم «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس درخشید و توانست هفت جایزه را به‌خود اختصاص دهد. جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدابرداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه‌های ویژه جوایزی بودند که به این فیلم اختصاص پیدا کرد.

فیلم جوکر نیز سه جایزه بفتا را دریافت کرد که از جمله آن جایزه بهترین بازیگر مرد که به واکین فینیکس تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به رنه زلوگر برای فیلم جودی اهدا شد. برد پیت هم برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود برنده بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و در مقابل لارا درن برای فیلم داستان ازدواج برنده بهترین بازیگر زن نقش مکل شد.

در بخش فیلم کوتاه نیز جایزه بفتا به فیلم «آموزش اسکیت در منطقه جنگی» اثر کارول دیزینگر کارگردان آمریکایی اهدا شد. این فیلم درباره دختر افغانی است که همزمان با درس خواندن علاقمند به یادگیری اسکیت نیز است.

بیشتر بدانید : اعلام برندگان بفتا 2020: یک زن ایرانی در میان برندگان بفتا 2020

بیشتر بدانید : بفتا 2020: از شرکت کنندگان خواسته شد لباس نو نخرند! + عکس

بیشتر بدانید : نامزدهای بفتا 2020 معرفی شدند: جوکر در صدر

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: farsi.euronews.com