محمدرضا حیاتی از دلیل اخراجش و مهاجرت از کشور گفت
محمدرضا حیاتی، مجری با سابقه و سرشناس تلویزیون، پس از مدتی سکوت، درباره اخراج از گویندگی خبر تلویزیون، شایعه مهاجرت از کشور و تعریف و تمجید از خواننده آن‌ور آب، توضیح داد 

 توضیحاتِ تازهِ محمدرضا حیاتی از دلیل اخراجش از تلویزیون و مهاجرت از کشور

پس از کنار گذاشتن محمدرضا حیاتی، گوینده اخبار از تلویزیون، او به فضای مجازی و فعالیت در حوزه وب روی آورد. در چند ماه گذشته و پس از تعریف و تمجید او از صدای ابراهیم حامدی، خواننده خارج از کشور، حواشی و شایعات زیادی پیرامون این مجری باسابقه شکل گرفت. او پس از مدتی سکوت، در یک مصاحبه، درباره بخشی از ماجراها و شایعات چند ماه گذشته، توضیحاتی را ارائه کرده است. 

حیاتی درباره قطع همکاری‌اش با تلویزیون گفته است:

«الان ۵ سال است که بازنشسته شده‌ام اما همکاری‌ام را با بخش خبر در صدا و سیما ادامه دادم. این اتفاق به دستور مسئولان صدا و سیما و علاقه خودم بود؛ چون به کار گویندگی خبر و این مدل ارتباط مردمی علاقه زیادی دارم. این اواخر در مصاحبه‌ با یک شبکه اینترنتی، مطالبی عنوان شد که شاید از نظر عده‌ای جالب نبود و باعث شد همکاری‌ام با صدا و سیما مدتی قطع شود. از طرف مدیران، با من تماس گرفتند و گفتند شما نباشید، من هم گفتم چشم. من پنج سال پیش بازنشسته شدم و حالا اگر شما می‌گویید نباشم می‌پذیرم.»

بیشتر بدانید : حیاتی پس از اظهار نظر درباره ابی: تماس گرفتند گفتند تلویزیون نیا!

او ادامه داده است: «در آن مصاحبه، نکات زیادی مطرح شد که شاید به برخی برخورده باشد. من خیلی در مورد مسائل و مشکلات مردم دغدغه دارم؛ چرا که خودم، جزو کوچکی از مردم هستم و همان مشکلاتی را که مردم تحمل می‌کنند من نیز تحمل می‌کنم. بیکاری جوانان، تورم، مشکلات اقتصادی و ... هست و در آن مصاحبه به این مشکلات اشاره کردم. فکر نمی‌کنم حرف بدی هم زده باشم، هر جایی باشم این حرف‌ها را می‌زنم. اگر کسی از این حرف هایم ناراحت می‌شود، من را ببخشد.»

این مجری درباره نام بردن از ابی (ابراهیم حامدی) هم توضیح داده است:

«آن مطلبی هم که عنوان کردم از این جهت که ترانه‌های آن خواننده را دوست دارم و با آن خاطره دارم، از نظر حرفه‌ای و هنری عرض کردم. وقتی آدم کار هنری را مثال می‌زند کاری ندارد که آن هنرمند از نظر عقیدتی و اخلاقی چگونه است. من یک نمونه را بارها مثال زدم. آنتونی کویین یک هنرپیشه مسیحی بود که از نظر اخلاقی شاید خصوصیاتش مورد پسند ما نبود، اما ایشان نقش‌های بسیار شایسته و خوبی بازی کرده از جمله نقش حمزه سید الشهدا در فیلم محمد رسول الله است. اگر من بگویم آنتونی کویین بازیگر خوبی است کار بدی کردم؟! من از هنر این بازیگر استفاده و از او تقدیر کردم. درباره خواننده مدنظر هم در مصاحبه موضوع عملکرد فنی و هنری شخص اهمیت داشت.»

بیشتر بدانید : گوینده سرشناس خبر تلویزیون اجازه کار ندارد!به مرخصی اجباری فرستاده شدم! عکس

حیاتی درباره شایعه مهاجرت از کشور هم گفته است:

«من اگر می‌خواستم از ایران بروم سال‌های قبل این کار را می‌کردم. مثلا زمانی که بچه‌های من کوچک‌تر بودند و می‌توانستم راحت‌تر مهاجرت کنم. البته مهاجرت به تنهایی اشکالی ندارد؛ مهاجرت نه یک فضیلت است نه جرم. مهاجرت در قرآن هم آمده است که اگر می‌توانید در جایی بهتر زندگی کنید، مهاجرت کنید. اما من کشورم و زندگی در ایران را دوست دارم. علاقه دارم که بین همین مردم و همین خاک زندگی کنم و نفس بکشم. البته منظورم این نیست که خارج از کشور زندگی بد یا خوب است، اما هر کسی خودش می‌تواند انتخاب کند که هر جای دنیا زندگی کند. من دوست دارم اینجا باشم.»

این گوینده در پایان تاکید کرده است در این مدت، هیچ پیشنهادی از رسانه‌های آن طرف آبی به او داده نشده است،

 

بیشتر بدانید : اظهارنظر جنجالی محمدرضا حیاتی درباره خوانندگان پیش از انقلاب !

بیشتر بدانید : محمدرضا حیاتی قدرناشناس بود؟ چرا؟

بیشتر بدانید : آقای حیاتی عزیز، حالا چرا؟ پس از بازنشستگی! ما را سرکار گذاشتی؟

بیشتر بدانید : توضیح حیاتی به نظر جنجالی اش درباره دعوای ابی و چاوشی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir