رقبای امیر جدیدی برای نخل طلای جشنواره کن چه کسانی هستند؟
 امیر جدیدی از مدعیان دریافت جایزه بازیگری نخل طلای کن ۲۰۲۱ است؛ اما در این مسیر رقبای سرسختی هم دارد

گمانه زنی برندگان نخل طلای جشنواره کن 2021 

 جشنواره فیلم کن به پایان راه و گمانه زنی‌ها در مورد برندگان نخل طلا در بخش‌های مختلف به اوج خود رسیده است. «قهرمان» اصغر فرهادی با نقش آفرینی امیر جدیدی در بخش رقابتی این رویداد حضور دارد و اکنون در بخش‌های مختلف جشنواره مدعی دریافت جایزه محسوب می‌شود.

بیشتر بدانید : از قهرمان اصغر فرهادی تا روز پرچم شان پن: فیلم های جشنواره کن 2021 + عکس

«قهرمان» پس از اکران در جشنواره کن نقد‌های مثبتی را دریافت کرد و از سوی چندین نفر از منتقدان شایسته دریافت نخل طلای کن معرفی شد. منتقد اسکرین دیلی از جمله افرادی بود که فیلم جدید فرهادی را تحسین کرد و نقش آفرینی امیر جدیدی در مرکز داستان این فیلم را قابل توجه خواند.

گاردین نیز در نقدی که نوشت، امتیاز متوسطی به فیلم فرهادی داد و البته آن را آشفته و نامطلوب دانست. با این حال او نیز بازی امیر جدیدی را هوشمندانه و ظریف دانسته که نکته مثبت فیلم است. منتقد گاردین به نظر تحت تاثیر ایفای نقش امیر جدیدی قرار گرفته و در پیش بینی خود از برندگان نخل طلا، امیر جدیدی را برنده احتمالی جایزه بهترین بازیگر مرد معرفی کرده است.

اما جدیدی در این مسیر با بازیگران فیلم‌های دیگر نیز باید رقابت کند؛ آدام درایو یکی از این بازیگران است که در «آنت»، فیلم افتتاحیه این جشنواره ایفای نقش کرده است. بنیسیو دل تورو هم برای فیلم «گزارش فرانسوی» ممکن است شانسی برای دریافت نخل طلا داشته باشد.

بیشتر بدانید : اتفاق عجیب برای فیلم آنت Annette در جشنواره کن 2021 + عکس

اما شاید اصلی‌ترین رقیب فیلم فرهادی و امیر جدیدی در دریافت نخل طلای کن را فیلم «ماشین من را بران» بدانیم که منتقدان نظرات خوبی در مورد آن داشته اند. این فیلم در فهرستی که وب سایت اسکرین دیلی با جمع آوری نظر منتقدان منتشر کرده بود، در صدر قرار گرفت.

بازیگران نقش اصلی این فیلم به خصوص هیده‌توشی نیشیجیما مورد تحسین قرار گرفته اند و به این ترتیب با امیر جدیدی برای نخل طلا رقابت می‌کنند. اگر بخواهیم تعداد رقبای جدیدی در جشنواره کن را بیشتر کنیم، باید نام آندرش دانیلسن لی هم به فهرست رقبا اضافه شود. او در فیلم «بدترین آدم جهان» بازی کرده که با واکنش مثبت منتقدان روبرو شده است.

حال باید منتظر ماند و دید امشب چه کسی نخل طلای کن ۲۰۲۱ را به خانه می‌برد؟ 

 

بیشتر بدانید : امیر جدیدی برنده نخل طلای جشنواره کن 2021 می شود؟ + عکس

بیشتر بدانید : تصاویر دیدنی حضور اصغر فرهادی و دخترش و امیر جدیدی روی فرش قرمز جشنواره کن 2021

بیشتر بدانید : درباره "قهرمان" اصغر فرهادی، فیلم حاضر در جشنواره کن 2021 + خلاصه داستان و عکس

بیشتر بدانید : صحبت های اصغر فرهادی در جشنواره کن 2021 درباره "قهرمان"

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir