جی.دی. سلینجر
این فیلم مستند كه سالرنو قصد دارد آن را برای جشنواره‌ی‌ كن آماده كند، به سؤال‌های بی‌شماری درباره‌ی زندگی سلینجر از جمله حضورش در...

فیلم مستندی از زندگی جی.دی. سلینجر - نویسنده‌ی نام‌دار آمریكایی - كه به تازگی در سن 91سالگی درگذشت، به نمایش درمی‌آید.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شین سالرنو - فیلم‌نامه‌نویس معروف هالیوود - كه در حال نگارش سناریو فیلم جدید جیمز كامرون است، مستندی درباره‌ی سلینجر با نام «سلینجر؛ یك شرح ‌حال» ساخته است كه برای اولین‌بار تصویری از این نویسنده‌ی‌ سرشناس را به سینما می‌آورد.
این مستند دوساعته در مدت پنج سال توسط سالرنو ساخته شده و در آن با 150 نفر درباره‌ی‌ این نویسنده‌ صحبت شده است.
به گزارش روزنامه‌ی ایندیپندنت، در این اثر مستند، نویسندگانی چون تام وولف، ای.ال. دكتروف و گور ویدال و سینماگرانی چون فیلیپ سیمور هافمن، ادوارد نورتون، جان كوزاك، دنی د ویتو و مارتین شین به اظهار‌نظر درباره‌ی سلینجر پرداخته‌اند.
این فیلم مستند كه سالرنو قصد دارد آن را برای جشنواره‌ی‌ كن آماده كند، به سؤال‌های بی‌شماری درباره‌ی زندگی سلینجر از جمله حضورش در جنگ جهانی دوم و منتشر نشدن كتابی از او به ‌مدت 45 سال پاسخ داده است.
جی‌.‌دی. سلینجر در زمان حیاتش به ساخت اقتباس سینمایی از رمان «ناتور ‌دشت» رضایت نداد و با درخواست كارگردانان مطرحی چون فرانك كاپرا و استیون اسپیلبرگ برای ساخت فیلم مخالفت كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir