بعد از درگیری شدیدی كه بین پدر و مادر آیدا پیش می آید، مادر ناچار به ترك خانه می شود. پس از رفتن مادر فضای بسته خانه و میل به دیدن او، آیدا را وا می‌دارد دور از چشم پدر...،
 
به گزارش فارس، شبكه‌های مختلف سیما 12 فیلم سینمایی و تلویزیونی برای روزهای پایانی هفته در نظر گرفته‌اند. 
در روزهای پایانی هفته، پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دو رویی»، «آبی‌ها و خاكستر»، «گروه نجات»، «موش»، «شهر فرشتگان» ، «ماركوپولو»، «پنجه افسانه‌ای»، «بی‌خوابی»، «كنت مونت كریستو»، «غریزه جنایت 1»، «راه» و «سایه های شهر» از شبكه های یك، دو، سه، چهار، تهران و سیمای استان ها پخش می‌شوند.

*«دو رویی»

فیلم سینمایی «دورویی» به كارگردانی تونی گیلوری پنجشنبه 6 خردادماه ساعت22:15 از شبكـه یك سیما پخش می‌شود.
كلر و ری هر دو برای یك مركز امنیتی كه مربوط به یك شركت صنعتی بزرگ است، كار می‌كنند. آنها كه در گذشته رقابت شدیدی با هم داشته‌اند، هنوز هم تلاش می‌كنند با ترفندهایی مختلف یك دیگر را از میدان به در كنند. شركت در حال تحقیق برای دستیابی به دارویی است كه درمان قطعی ریزش مو محسوب می‌شود و درصورت دستیابی به فرمول، ثروت سرشاری عاید صاحبان شركت خواهد كرد. دلبستگی كلر و ری با هم باعث می‌شود آنها درصدد برآیند نتیجه تحقیقات را به دست آورند و با فروش فرمول به رقبا، خودشان صاحب این ثروت كلان شوند. این در حالی است كه خلاف اطلاع آنان، همه چیز از پیش طراحی شده و دست‌های پنهان دیگری آنها را به بازی گرفته‌اند.
فیلم سینمایی «دورویی» با نقش‌آفرینی كیلو اوون و ژولیا رابرتس، محصول سال 2009 كشور آمریكاست.

* «آبی‌ها و خاكستر»

فیلم تلویزیونی «آبی‌ها و خاكستر» به كارگردانی فریدون فرهودی جمعه 7 خرداد ماه ساعت 16 از شبكه یك سیما روی آنتن می‌رود.
این فیلم قصه چند پرستار را روایت می‌كند كه در زمان جنگ تحمیلی در بیمارستان اهواز مشغول خدمت و پرستاری از رزمندگان مجروح‌اند. دو نفر از پرستاران كه نقش عمده‌ای در فیلم دارند، گاه با قصه‌های فرعی همراه می‌شوند از جمله: مشكلات خانوادگی، تحت تاثیر قرارگرفتن از خلق و خوی و ایمان رزمندگان مجروح، مقابله با شخصی كه داروها را از بیمارستان سرقت می‌كند و در نهایت مراقبت از كودكانی كه خانواده‌شان را از دست داده‌اند. در نهایت خرمشهر آزاد می‌شود و ضمن خوشحالی اهالی بیمارستان بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند، به خرمشهر بازگردند و در بازسازی و مرمت شهر همكاری كنند.
هیلدا خسروی و نگین معتضدی در فیلم تلویزیونی «آبی‌ها و خاكستر» از تولیدات مركز سیما فیلم بازی كرده‌اند.

*«گروه نجات»

فیلم سینمایی «گروه نجات» پنجشنبه 6 خردادماه ساعت 23:45 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم سینمایی«گروه نجات» به كارگردانی هانس هربوتس و تهیه كنندگی اروین پرووست از این قراراست كه ریك سیمون نام یكی از نیروهای ارتش است. او تكاوری ماهر و زبردست اما تك‌رو و سركش است. او در یك مسابقه بین نیروی دریایی و نیروی هوایی، آن قدر پیش می‌رود كه پرچم ماشین وزیر دفاع را بدون اینكه كسی بفهمد، می‌كند. این نافرمانی از دستور باعث می‌شود كه به واحد چهلم نیروی هوایی منتقل شود.
واحد چهلم نیروی هوایی همان گروه امداد و نجات است كه در كنار ساحل قرار دارد و به مشكلات كشتی‏ها و شهروندان بلژیكی كه روی دریا به مشكل برخورده‏اند، می‏پردازد.
سیمون در ابتدای ورود خود با زنی به نام الكس آشنا می‌شود. الكس پزشك گروه امداد و نجات است. در اغلب اوقات سیمون به عنوان ناجی از هلی‏كوپتر به پایین می‏رود و الكس در پی او به عنوان پزشك اضافه می‏شود. الكس همان زنی است كه سیمون در شب مسابقه ضدتروریستی او را دستگیر می‏كند و گردنبندش را به عنوان غنیمت از او می‏گیرد. اگر چه الكس از سیمون در ابتدا بدش می‏آید اما آرام آرام این دو به یكدیگر علاقه‏مند می‏شوند. الكس و سیمون افراد زیادی را با كمك یكدیگر از مرگ نجات می‏دهند.
فیلم سینمایی «گروه نجات» با بازی وییرل بائتنس، فرانچس بوكلرز و واربورگ منز محصول سال 2006 كشور بلژیك است.

*«موش»

جمعه 7 خرداد ماه ساعت 17:30 فیلم سینمایی«موش» به كارگردانی شاهد احمدلو و تهیه كنندگی سعید سعدی از شبكه دو سیما پخش می شود.
در این فیلم با بازی شهرام حقیقت دوست، ماه چهره خلیلی و آتیلا پسیانی خواهید دید: ضحیا و خالد زوج خبرنگار عراقی هستند كه ضحیا نویسنده و خالد عكاس یك نشریه است. هردوی آنها در كارشان موفق هستند و حضور آمریكایی ها مانع فعالیت آنها نشده است. تا اینكه خالد به اتهام واهی بمب گذاری دستگیر شده و به زندان می‌افتد.

*«شهر فرشتگان»

پنجشنبه 6 خرداد ماه ساعت 20 فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
بعد از درگیری شدیدی كه بین پدر و مادر آیدا پیش می آید، مادر ناچار به ترك خانه می شود. پس از رفتن مادر فضای بسته خانه و میل به دیدن او، آیدا را وا می‌دارد دور از چشم پدر، برادر نوزادش را در كالسكه بگذارد و به خانه مادربزرگش برود، ولی آیدا آدرس آنجا را ندارد. فقط می‌داند میدان تجریش مستقیم به راه آهن می‌خورد كه منزل مادربزرگش در آنجاست. سفر سرخوشانه آیدا شروع می شود اما حوادث و اتفاقات خود را نشان می‌دهد...
شهروز ابراهیمی، لیلا موسوی، پروین ملكی و بهزاد خداویسی در فیلم سینمایی«شهر فرشتگان» بازی كرده‌اند.

*«ماركو پولو»

فیلم سینمایی «ماركوپولو» به كارگردانی كوین كانور و با بازی یان سومرهادر، بی دی وانگ و دزیره سیاهان صبح جمعه 7 خرداد ساعت 11:30 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
داستان سفر جهانگرد معروف ماركوپولو به همراه خدمتگزارش پدرو به چین است كه در عهد وی كسی به وجودش باورنداشت. ماركوپولو پس از رسیدن به چین در دربار قوبیلای خان، 20 سال در آن سرزمین زندگی كرد و به اكتشافات مختلف پرداخت و سپس به ونیز بازگشت. كتاب خاطرات او تغییرات ژرفی در غرب ایجاد كرد.
فیلم سینمایی «ماركوپولو» محصول مشترك كشورهای كانادا و آمریكا، در سال 2007 ساخته شده است.

*«پنجه افسانه‌ای»
فیلم سینمایی «پنجه افسانه‌ای» به كارگردانی جت لی و چیو پو چو و با بازی جت لی، ناكایا ماشین دو، شین سوهو و بیلی چاو، جمعه 7 خرداد ماه ساعت 22:50 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
جوانی به نام چن زن از چین برای تحصیل به ژاپن می رود و بعد از مدتی مطلع می‌شود استاد كونگ فویش «هوا» كشته شده است. بنابراین تصمیم می‌گیرد به احترام استاد به چین باز گردد و به باشگاهی كه در آن در كناراستاد تعلیم دیده بود، برود.

*«بی‌خوابی»

فیلم سینمایی «بی‌خوابی» به كارگردانی اریك اسكولدبرگ پنجشنبه 6 خرداد ماه ساعت 15:30 از شبكه چهارسیما پخش می‌شود.
داستان این فیلم درباره یك افسراداره آگاهی است كه در منطقه بالای خط قطب شمال در تابستان كه همیشه روز است به پیگرد قانونی یك قتل می‌پردازد. این افسر از بی‌خوابی شدید رنج می‌برد زیرا هم از روند ناگوار جریان پیگرد در عذاب و احساس گناه است و هم آفتاب بی‌امان و طولانی مانع خوابیدن او می‌شود. جنازه دختر ۱۹ ساله‌ای پیدا می‌شود و آن پلیس برای تحقیق به آن محل احضار می‌شود.
استلان اسكارزگارد و ماریا ماتسن در فیلم سینمایی «بی خوابی» محصول سال 1997 كشور نروژ بازی كرده‌اند.

*«كنت مونت كریستو
»
فیلم سینمایی «كنت مونت كریستو» به كارگردانی كوین رینولدز و با بازی جیم كاویزل، گای پیرس و داگمارادومینژك جمعه 7 خرداد ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سینما 4» از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
ادموند دانتس پس از ازدواج با دختری به نام مرسدس به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در جزیره شاتودیف زندانی می‌شود و بر اثر همدستی فرناند موندگو و رقیب تجاری‌اش دانگلار مدت چهار سال محبوس می‌ماند. آنها به همسرش می‌گویند او كشته شده است. ادموند دانتس درزندان با زندانی دیگری به نام آبه فاریا دوست می‌شود. آبه فاریا پیرمردی است كه سال‌های بسیاری را به كندن تونل مشغول بوده است. پیرمرد در یك حادثه می‌میرد. اما در لحظه مرگ نقشه گنجی معروف به گنج مونت كریستو را در اختیار ادموند دانتس می گذارد.
فیلم سینمایی«كنت مونت كریستو» محصول مشترك كشورهای بریتانیا، آمریكا و ایرلند در سال 2002 است.

*«غریزه جنایت 1»

فیلم سینمایی «غریزه جنایت1» به كارگردانی ژان فرانسوا ریشه 40 دقیـقه بامداد روز جمعه 7 خرداد از شبكه تهران پخش می‌شود.
ژاك مرین پس از اتمام خدمت سربازی اش توسط دوستش پل به سر دسته خلافكارانی به نام گیدو معرفی می شود و سپس با یكدیگر شروع به اعمال تبهكارانه مثل سرقت از منازل و بانك ها می‌كنند. ژاك سپس با زنی به نام سوفیا آشنا می شود و با او ازدواج كرده صاحب دو بچه می شود، اما اعمال خلافكارانه ژاك و به زندان افتادن های مداومش در فرانسه، باعث می شود كه سوفیا بالاخره تصمیم به جدایی از ژاك بگیرد. سپس ژاك مجبور می‌شود به كانادا فرار كند و به كار ساختمانی مشغول شود، اما در آنجا هم با مردی به نام ژان پل مرسیه آشنا می‌شود و آنها تصمیم تبهكاری‌های دو نفره دیگری را دارند كه ژاك به دلیل سوءسابقه اش از كانادا اخراج می‌شود و بالاجبار به فرانسه باز می‌گردد و سپس با زنی به نام ژان اشنایدر، آشنا شده و با هم ازدواج می كنند و تبدیل به یك زن وشوهر تبهكار شبیه به بانی وكلاید، زوج مشهور گنگستر آمریكایی می‌شوند...
وینسنت كسل، سیسیل دوفرانس، ژرارد دیپاردیو و جیلز للوچه در فیلم سینمایی «غریزه جنایت1» محصول سال 2008 كشورهای فرانسه، كانادا و ایتالیا بازی كرده‌اند.

*«راه»
عصر روز جمعه 7 خرداد ماه ساعت 14:30 فیلم سینمایی « راه » به كارگردانی ولادیمیرپاسینیك از شبكه تهران سیما پخش می‌شود.
این فیلم داستان پسری است كه در جوانی پس از شكست در گروه تبهكاران و عشق نافرجامش با نوه رئیس گروه تبهكاران، وارد ورزش‌های رزمی می شود و مسیر زندگیش تغییر می كند. داستان از زمانی شروع می شود كه دوست صمیمی‌اش در ورزشگاه ازجانب پدر زنش كه یك قاچاقچی معتاد است، تهدید می‌شود كه اگر از دخترش جدا نشود، او را می‌كشد؛ و او مقاومت می‌كند و در نهایت در یك درگیری كشته می‌شود.
پائول دلاگ، دامال آزیگیرف، الكساندربارانوف و جین بلك در فیلم سینمایی «راه» محصول سال 2009 كشور روسیه به ایفای نقش پرداختند.

* «سایه‌های شهر»

فیلم تلویزیونی «سایه‌های شهر» به كارگردانی و تهیه كنندگی مرتضی آتش زمزم جمعه ساعت 14 از سیمای استان‌ها روی آنتن می‌رود.
داستان فیلم با بازی نغمه بدوی، مجری مشموم و كارتیا كعده در مـورد زنی جوان به نام آیداست كه در یك سانحه قایقرانی كشته شده است. همسر و پدر و مادرآیدا ، مرگ او را پذیرفته و جنازه او را دفن می كنند. اما در بازگشتی به گذشته و مرور وقایع، حقایقی دیگر كشف می شود.
فیلم تلویزیونی «سایه‌های شهر» از تولیدات صدا و سیمای مركز اصفهان است.
 
  گردآوری:گروه فرهنگ و هنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com