طبق آن‌چه در این شكایت‌نامه آمده است این كاربران كپی‌های فیلم «مهلكه» ساخته كاترین بیگلو محصول این كمپانی و برنده‌ی چند جایزه اسكار را به صورت غیرقانونی دانلود كردند...
 
به گزارش ایسنا، كمپانی « ولتیج پیكچرز» در اقدامی كم سابقه در اعتراض به دانلودكنندگان غیرمجاز، به خاطر نقض قانون كپی‌رایت از ‌٥٠٠٠ كاربر اینترنتی شكایت كرد. 
طبق آن‌چه در این شكایت‌نامه آمده است این كاربران كپی‌های فیلم «مهلكه» ساخته كاترین بیگلو محصول این كمپانی و برنده‌ی چند جایزه اسكار را به صورت غیرقانونی دانلود كردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسكرین دیلی، در این دعوای حقوقی كه در دادگاه دیستریكت آمریكا در واشنگتن دی‌سی صورت گرفت، كمپانی ولتیج اظهار داشت، آدرس پروتكل اینترنتی متهمین را دارد، اما اسم واقعی آن‌ها را نمی‌داند.
طبق این شكایت‌نامه كمپانی معتقد است: در صورت بازیابی اطلاعات، نام واقعی متهمین مشخص خواهد شد.
شكایت‌نامه كمپانی این افراد را به استفاده از كپی‌های غیرمجاز این فیلم با استفاده از پروتكل بیت تورنت متهم می‌كند.
این پروتكل امكان دانلود فایل‌هایی با حجم بالا را كه در فایل‌های كم‌حجمی كه در كامپیوترهای دیگر اعضای شبكه ذخیره شده است، فراهم می‌آورد.
علاوه بر این در این شكایت آمده است: با این تكنولوژی دانلودكننده‌ی هر فایل، آپلود كننده‌ی فایل انتقال داده شده به صورت غیرمجاز هم خواهد بود.
این دعوی خواستار صدور حكم رسمی علیه متهمان برای خسارت‌های وارده به كمپانی شدند.
در شكایت‌های مشابه كه اخیرا علیه دانلودكنندگان فیلم صورت گرفته است، شاكیان پرونده توانستند از هر متهم ‌٧٥٠ تا ‌١٥٠ هزار دلار برای هر فیلم دانلودشده دریافت كنند.
برخلاف این‌كه فیلم «مهلكه» موفق به دریافت ‌٦ جایزه اسكار شد، این فیلم در تابستان گذشته در آمریكای شمالی ‌٤/١٦ میلیون دلار و در بازار جهانی ‌٢/٣٢ میلیون دلار فروش داشت.
مهلكه كه داستان حضور نظامیان آمریكایی در جنگ عراق است، طی هفته گذشته موفق به كسب عنوان بهترین فیلم سال ‌٢٠٠٩ از نگاه انجمن منتقدان سانفرانسیسكو، منتقدان نیویورك، منتقدان بوستون و منتقدان لس‌آنجلس شده است.
فیلم مهلكه ساخته‌ «كاترین بیگلو» توانست جایزه‌ بهترین فیلم خارجی را كسب كند. این فیلم در جوایز سینمایی «بافتا» انگلیس نیز شش جایزه ازجمله بهترین فیلم و كارگردانی را گرفت.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir