روبنس یك هنرمند بی نظیر و خستگی ناپذیر بود.از سراسر اروپا برای او سفارش می رسید ، به ویژه از دربارهای سلطنتی و از جمله دربار فرانسه.روبنس در كارگاه نقاشی خود...
 
به گزارش جام جم آن لاین،  370 سال پیش در روز 30 مه سال 1640 میلادی پتر پل روبنس نقاش بزرگ فلامان در سن 63 سالگی در شهر آنتورپ (در بلژیك امروزی) درگذشت.او از خود مجموعه ای غنی و متنوع برجا گذاشت تا نامش به عنوان بزرگترین نقاش سبك باروك در تاریخ هنر جهان جاودان شود.
پتر پل روبنس در روز 28 ژوئن سال 1577 در سیگن در نزدیكی شهر كلن متولد شد زیرا پدرش ناگزیر شده بود از آنتورپ به این مكان پناه آورد.
روبنس در سال1600 میلادی آموزش نقاشی را در ایتالیا تكمیل كرد و به خدمت دوك مانتوا درآمد و در آنجا پیشگامان سبك باروك ، كاراواجیو ، تیسین و تینتورتو را كشف كرد.
در این هنگام خبر بیماری مادرش به روبنس می رسد و او در سال 1608 میلادی به آنتورپ بر بالین مادر در حال احتضارش بازمی گردد ، در حالی كه از یك شهرت فوق العاده و لقب «شاهزاده نقاشی» برخوردار بود.
روبنس یك هنرمند بی نظیر و خستگی ناپذیر بود.از سراسر اروپا برای او سفارش می رسید ، به ویژه از دربارهای سلطنتی و از جمله دربار فرانسه.
روبنس در كارگاه نقاشی خود با دلسوزی شاگردان بسیاری را مانند آنتون وان دیك و جاكوب جوردائنس را پرورش داد.
در سن 32 سالگی ، این هنرمند ثروتمند و در عین حال با ایمان با ایزابل براندت ازدواج كرد و مدت 17 سال زندگی سراسر خوشبختی را در كنار همسرش سپری نمود.
اما با مرگ همسرش افسردگی دامنگیر روبنس شد و او برای دور شدن از آنتورپ ماموریت های سیاسی را پذیرفت.
در انگلستان چارلز اول به روبنس عنوان نجیب زادگی داد.
به این ترتیب ، در روز 30 مه سال 1640 میلادی پتر پل روبنس نقاش بزرگ فلامان در شهر آنتورپ درگذشت.اما مجموعه آثار غنی و متنوعی كه از او برجا ماند كه نامش را به عنوان بزرگترین نقاش سبك باروك در تاریخ هنر جهان جاودان كرد .
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir