آقای ضرغامی در این گفتگوها با تأکید بر اینکه ابعاد انسانی و حقوقی این جنایت هولناک در نوع خود کم نظیر است گفت: متأسفانه...

ضرغامی رسانه‌های مستقل جهان را به روشنگری در مورد جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس دعوت کرد
رئیس سازمان صدا و سیما طی تماس‌های تلفنی با آقای  ابراهیم شاهین (رئیس رادیو و تلویزیون ترکیه)، مُعن حیدر ( رئیس رادیو و تلویزیون‌ سوریه)، طارق المطری (وزیر فرهنگ لبنان) و منصور سهیل ( رئیس رادیو تلویزیون پاکستان ) بر ضرورت اطلاع‌رسانی سریع از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
آقای ضرغامی در این گفتگوها با تأکید بر اینکه ابعاد انسانی و حقوقی این جنایت هولناک در نوع خود کم نظیر است گفت: متأسفانه بسیاری از شبکه‌های خبری جهان که در اختیار صهیونیست‌ها هستندتلاش می‌کنند ابعاد این رویداد ضد بشری را مخفی نمایند.
ایشان با اشاره به مسدود شدن امکانات و ظرفیت‌های خبری در محل حادثه توسط صهیونیست‌ها از رسانه‌های مستقل در منطقه خواست تا آخرین اخبار و گزارش‌های خود را برای آگاهی افکار عمومی و جهانی در اختیار یکدیگر قرار دهند.
رؤسای رادیو و تلویزیون‌های ترکیه، سوریه، پاکستان و وزیر فرهنگ لبنان نیز ضمن محکومیت این اقدام ضد بشری رژیم اشغالگر قدس و تشکر از پیشنهاد
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر اقدام مشترک و هماهنگی رسانه‌ای تأکید کردند.
ابراهیم شاهین رئیس رادیو و تلویزیون ترکیه با مشترک دانستن احساسات مردم ایران و ترکیه اقدام هماهنگ رسانه‌ای در خصوص این موضوع را خواست دو ملت دانست و گفت: رادیو و تلویزیون ترکیه از این پیشنهاد استقبال و نسبت به انجام آن اهتمام دارد.
مُعن حیدر رئیس رادیو و تلویزیون لبنان نیز ضمن حمایت از این پیشنهاد آمادگی خود را برای همراهی همه جانبه با رسانه‌های متعهد، مستقل و مردمی اعلام کرد.
طارق المطری وزیر فرهنگ لبنان نیز در این تماس تلفنی اقدام رژیم اشغالگر قدس در حمله به کاروان آزادی را مغایر قوانین اخلاقی و بین‌المللی دانست و با استقبال از پیشنهاد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رسانه‌های لبنان و ایران در این خصوص با انجام وظیفه‌ی اخلاقی و رسانه‌ای خود ابعاد جنایت ضد بشری را منعکس می‌کنند.
منصور سهیل رئیس رادیو و تلویزیون پاکستان انزجار خود را از این اقدام غیرانسانی ابراز و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک رسانه‌ای اعلام کرد.
 
گفتگوی تلفنی رئیس سازمان صدا و سیما با رؤسای رادیو و تلویزیون‌های
ترکیه، سوریه، پاکستان و لبنان
رئیس سازمان صدا و سیما طی تماس‌های تلفنی با آقایان: مُعن حیدر،
ابراهیم شاهین و منصور سهیل (رؤسای رادیو و تلویزیون‌های سوریه، ترکیه و پاکستان) بر ضرورت اطلاع‌رسانی سریع از جنایت اخیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
آقای ضرغامی در این گفتگوها با تأکید بر اینکه ابعاد انسانی و حقوقی این جنایت هولناک در نوع خود کم نظیر است گفت: متأسفانه بسیاری از شبکه‌های جهانی خبری که در اختیار صهیونیست‌هاست تلاش می‌کنند ابعاد این رویداد ضد بشری را مخفی نگه دارند.
ایشان با اشاره به مسدود شدن امکانات و ظرفیت‌های خبری در محل حادثه توسط صهیونیست‌ها، از رسانه‌های مستقل در منطقه خواست تا آخرین اخبار و گزارش‌های خود را برای آگاهی افکار عمومی و جهانی در اختیار یکدیگر قرار دهند.
 
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران