داستان این فیلم روایت سکوت حاکم بر خانه ای قدیمی است که با ورود میهمانانی، در هم می شکند اقامت این میهمان‌ها، برای ساکنان آن دردسر آفرین می‌شود...
 
علی نصیریان در نیمه راه زمین انسان ها
علی نصیریان بازی در مجموعه تلویزیونی «زمین انسان ها»، به کارگردانی «ابوالحسن داوودی» را به نیمه رساند. این سریال که نخستین تجربه داوودی در عرصه مجموعه سازی تلویزیون است، در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای تهیه می شود.تصویربرداری «زمین انسان ها» بر مبنای فیلم نامه ای از «حمید سلیمی»، از اول اسفندماه سال گذشته، آغاز شده است و هم چنان ادامه دارد. تصویربرداری «زمین انسان ها» که تا پایان شهریورماه ادامه دارد، در تهران و آلمان، با حضور بازیگران آلمانی انجام می شود. در این سریال علاوه بر علی نصیریان، بازیگران دیگری چون سروش صحت، عسل بدیعی، مائده طهماسبی، بهمن زرین پور، افسانه ناصری، رضا آحادی و امیرمحمد زند ایفای نقش دارند. «زمین انسان ها» داستان چند پزشک را روایت می کند که دوره تخصصی خود را سپری می کنند. این پزشکان به لحاظ شخصیتی پیشینه ای متفاوت دارند و همین تفاوت ها نیز سرآغاز یک ماجراست.علی نصیریان فیلم اکران نشده «جزیره آهنی» محمدرسول  اف را، آماده اکران دارد. اما تکلیف نمایش عمومی این اثر، هم چنان نامشخص است.

نگار جواهریان و یک حبه قند سینمایی

نگار جواهریان در جدیدترین فیلم «سیدرضا میرکریمی»، با عنوان «یک حبه قند» ایفای نقش خواهد کرد. فیلم برداری این اثر اول تیرماه و پس از پایان بازنویسی  نهایی فیلم نامه توسط «رضا میرکریمی» و «محمدرضا گوهری» آغاز می شود. بیشتر سکانس های «یک حبه قند» در تهران و یزد، جلوی دوربین می رود. داستان این فیلم روایت سکوت حاکم بر خانه ای قدیمی است که با ورود میهمانانی، در هم می شکند اقامت این میهمان ها، برای ساکنان آن دردسر آفرین می شود. در حال حاضر «محسن شاه ابراهیمی» و گروهش، مشغول ساخت دکور لوکیشن اصلی فیلم هستند که خانه ای قدیمی، در باغی واقع در غرب تهران می باشد. به جز نگار جواهریان بازیگران دیگری چون پریوش نظریه، رضا کیانیان، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، اصغر همت، هدایت هاشمی، نگار عابدی، سهیلا رضوی و شمسی فضل اللهی،دراین فیلم ایفای نقش خواهند داشت. نگار جواهریان که بازی در فیلم هایی چون «قدمگاه»، «خوابگاه دختران»، و «تنها دو بار زندگی می کنیم»، را در کارنامه دارد هم اکنون فیلم «طلا و مس» همایون اسعدیان را، در حال نمایش عمومی دارد. وی سال گذشته به خاطر بازی در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فجر را از آن خود کرد.
لادن مستوفی با شب واقعه می آید
لادن مستوفی عید فطر با فیلم سینمایی «شب واقعه» جدیدترین اثر همسرش شهرام اسدی، میهمان سینماهای کشور می شود. مدت زمان این فیلم که در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد، برای نمایش عمومی کوتاه تر می شود. از آن جا که بنابه نظر کارگردان و تهیه کننده، باید ده دقیقه از مدت زمان «شب واقعه» کم شود، «حسین غضنفری» مشغول تدوین مجدد آن است. فیلم نامه «شب واقعه» توسط «همایون شهنواز» و براساس داستانی جنگی نوشته شده است. «شب واقعه» روایت روزهای اول آبان سال ۵۹ و نقش شهید « دریا قلی سورانی»، در جلوگیری از سقوط شهر آبادان است. به جز لادن مستوفی بازیگران دیگری چون حمید فرخ نژاد، حبیب دهقان نسب و آتش تقی پور، بازیگران اصلی «شب واقعه» هستند. لادن مستوفی که در فیلم هایی چون «روز واقعه» و «باغ فردوس پنج بعدازظهر» ایفای نقش کرده است، فیلم «تسویه حساب» تهمینه میلانی را بر پرده سینماهای کشور دارد.

حمیدرضا پگاه از یک روز قبل می گوید
حمیدرضا پگاه در مجموعه تلویزیونی «یک روز قبل»، به کارگردانی «صادق کرمیار»، جلوی دوربین می رود. پیش تولید این سریال آغاز شده است و تصویربرداری آن، ۱۶خردادماه در رامسر شروع می شود. بخش هایی از این پروژه در تهران و سکانس هایی از آن، در یک کشور عربی تصویربرداری می شود. به جز حمیدرضا پگاه، بهزاد خداویسی، محمدرضا داوودنژاد، افشین نخعی، اتابک نادری، کریم قربانی، مهسا هاشمی و شهزاد صفوی، از دیگر بازیگران این سریال هستند. «یک روز قبل» در هفت قسمت، برای پخش از شبکه یک سیما آماده می شود. این سریال محصول گروه حماسه و دفاع مقدس است. «حمیدرضا پگاه» فیلم اکران نشده «مواجهه» سعید ابراهیمی فر را در نوبت نمایش عمومی دارد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com