کالیگولا
«کالیگولا» داستان امپراتور دیوانه‌ای در روم باستان است که با مرگ خواهرش پس از یک غیبت چند‌روزه به قصرش باز می‌گردد، اما به تدریج...
 
نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده که به تازگی در تالار شماره دو ایرانشهر به صحنه رفته بود، از روز گذشته تا پایان هفته متوقف شد.
فروغ سجادی: نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده که به تازگی در تالار شماره دو ایرانشهر به صحنه رفته بود، از روز گذشته تا پایان هفته متوقف شد.
گزارش خبر آنلاین، این نمایش که بر اساس «کالیگولا» آلبر کامو به صحنه رفته با حمایت بخش خصوصی و در راستای تئاتر متکی بر گیشه اجرا شده است.
به گفته همایون غنی‌زاده، کارگردان تمام تابلوهای اعلان و تبلیغاتی این نمایش در سطح شهر جمع‌آوری شده و شهرداری از تبلیغات شهری این نمایش جلوگیری می‌کند.
غنی‌زاده در این باره به خبر آنلاین در این باره توضیح داد: «پس از بررسی و پی‌گیری متوجه شدیم یکی از مدیران زیر مجموعه ارشاد با اسم نمایش «کالیگولا » مشکل دارد.»
به گفته غنی‌زاده ، پوسترها و تابلوهای شهری این نمایش درحالی توسط افراد ناشناس پاره و معدوم می‌شود که او برای ارائه این تبلیغات از  سازمان زیباسازی تهران مجوز گرفته و مهر مرکز هنرهای نمایشی در تصاویر پوسترهایش قرار دارد.
این کارگردان گفت: «درخواست تغییر نام کالیگولا توسط مسئولان  پس از چند اجرا خواسته عجیبی است.»
«کالیگولا» داستان امپراتور دیوانه‌ای در روم باستان است که با مرگ خواهرش پس از یک غیبت چند‌روزه به قصرش باز می‌گردد، اما به تدریج دچار تغییرات رفتاری عجیبی شده و به یک هیولای مستبد، زورگو و تنها تبدیل می‌شود.
غنی‌زاده پیش از این نیز از فشار شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی بر حذف دو کلمه اقتصاد و عدالت از متن این نمایش در حال اجرا و امضای یک تعهد‌نامه از پذیرش مسئولیت  تشویق تماشاگران مخالف توسط کارگردان، خبر داده بود.
اجرای نمایش «کالیگولا » با بلیت 20 هزار تومان از 16 خرداد در تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
تئاتر شهر میزبان 14 نمایش