علی راننده آژانسی است که از درگیر شدن با هر ماجرایی دوری می‌کند. سیما، همکلاس قدیمی هنوز تلاش می‌کند دوستی سالهای دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در میان مسافرهای ثابت علی زن جوانی است که...
 
به گزار ش مهر، فیلم "چیزهایی هست که نمی‌دانی" ساخته فردین صاحب الزمانی در بخش رقابتی چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی کارلووی واری به نمایش در می‌آید.
به گزارش خبرنگار مهر، اولین ساخته بلند سینمایی این کارگردان جوان سینما در بخش رقابتی چهل  پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که از دوم تا 10 ژوئیه ( 11 تا 19 تیر ماه 1388) در جمهوری چک برگزار می شود حضور دارد.
"چیزهایی هست که نمی‌دانی" توسط منیژه حکمت با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی تهیه‌ شده و درباره علی راننده آژانسی است که از درگیر شدن با هر ماجرایی دوری می‌کند. سیما، همکلاس قدیمی هنوز تلاش می‌کند دوستی سالهای دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در میان مسافرهای ثابت علی زن جوانی است که اتفاقاتی در طول راه آنها را به هم نزدیک می‌کند. علی مصفا، لیلا حاتمی و مهتاب کرامتی بازیگران اصلی فیلم هستند. 
عوامل این فیلم عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: فردین صاحب‌زمانی، پیام یزدانیان، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، مدیر تولید: جعفر عروجی، صدابردار: احمد اردلان، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراح چهره پردازی: فاطمه کمالی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: بهروز شعیبی، عکس: بهادر نعمتی، از دیگر بازیگران نیز می‌توان به مهدی بجستانی، مریم کاظمی، حسام نورانی، نسیم امیرخسرو، مهدی آگاهی، مونا مستوفی، امیرعلی مالکی و... اشاره کرد.
 این فیلم به دلیل آماده نشدن در بیست و هشتمین جشواره بین المللی فیلم فجر حضور نداشت و هنوز به اکران عمومی نیز در نیامده است.
 فیلم "بیست" ساخته عبدالرضا کاهانی سال گذشته جایزه ویژه هیئت داوران چهل و چهارمین جشنواره کارلووی واری از آن خود کرد
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com