مسعود ده نمکی که پیش از این مستندی تحت عنوان " کدام استقلال ، کدام پیروزی " ساخته است در گفتگو با برنامه یک دنیا و یک جام رادیو گفتگو گفت : طرح اولیه یک فیلم سینمایی را...

به گزارش عصر ایران، مسعود ده نمکی کارگردان فیلمهای اخراجیها و سریال دارا و ندار اعلام کرد که طرح اولیه یک فیلم سینمایی با سوژه ورزش را نوشته است .
به گزارش خبرنگار پارسینه مسعود ده نمکی که پیش از این مستندی تحت عنوان " کدام استقلال ، کدام پیروزی " ساخته است در گفتگو با برنامه یک دنیا و یک جام رادیو گفتگو گفت : طرح اولیه یک فیلم سینمایی را مورد ورزش نوشته ام و اگر شرایط مهیا شود آن را نهایی می کنم .
این کارگردان سینما و تلویزیون پیروزی در پاسخ به این سئوال که با توجه به روحیات شما احتمالا طرفدار تیمهای ضعیف در جام جهانی هستید گفت : من سابقه بازی در پست هافبک را در تیم جوانان استقلال دارم و اتفاقا برعکس ، من طرفدار بزریل هستم.
وی ابراز عقیده کرد : فوتبال دگردیسی گلادیاتوریسم قدیم است در آن زمان برده ها می جنگیدند تا اشراف لذت ببرند الان اشراف میجنگند تا برده ها و فقرا سرکار باشند.
ده نمکی در پاسخ به این سئوال که آیا فوتبال را یک نهاد سیاسی می داند یا نه هم گفت : فوتبال اگر به عنوان یک ورزش باشد هیچ اشکالی ندارد نقد من بر فوتبال و جام جهانی نگاه ابزاری به آن است شما نگاه کنید همین انتخاب آفریقای جنوبی یک انتخاب سیاسی بود و معتقدم در بیشتر موارد فوتبال آلت دست سیاستمداران است و دیپلماسی فوتبال جای برخوردهای مستقیم را گرفته است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemogh.com/culture
منبع: asriran.com