گرچه قرار بود هدیه تهرانی در مراسم فرش قرمز تازه‌ترین فیلمش حاضر شود اما نیامد و از دسترس خارج شد. حامد بهداد اما از معصومیت ایرانی‌ها سخن گفت. از تماشاگرانش تشكر كرد و گفت...

به گزارش فردا، مراسم فرش قرمز فیلم هفت دقیقه تا پائیز و آغاز اكران این فیلم در سالن ایوان شمس درحالی برگزار شد كه هدیه تهرانی (بازیگر نقش اول این فیلم) باوجود اعلام قبلی در مراسم حضور پیدا نكرد.
شب گذشته (28خرداد) مراسم فرش قرمز فیلم هفته دقیقه تا پائیز در سالن ایوان شمس با حضور عوامل این فیلم، علاقه‌مندان و جمعی از هنرمندان سینما برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از پخش كلیپی كوتاه از دو مراسم قبلی؛ جمعی از عوامل پشت صحنه فیلم هفت دقیقه تا پائیز روی صحنه آمدند و با تماشاگران گفت‌وگو كردند.
علیرضا نادری (یكی از نویسندگان فیلمنامه) كه میهمان مراسم بود، گفت: حضور در چنین برنامه‌هایی مرا بسیار خوشحال می‌كند و این برنامه جزو یكی از آرزوهای من بود.
علیرضا كهن دیری (آهنگساز فیلم) نیز با اشاره به فعالیت خود در ساخت این فیلم گفت: بسیار كم پیش می‌آید كه من فیلمی را كار كنم و آن را با تمام وجود دوست داشته باشم، اما این فیلم را واقعا دوست دارم.
محمد صالح افزون (طراح صحنه فیلم) نیز با ابراز خوشحالی از همكاری در این فیلم؛ از تیموری (دستیار كارگردان فیلم هفت دقیقه تا پائیز) تشكر كرد كه وی را به این پروژه معرفی كرده است.
محسن روشن (صداگذار فیلم هفت دقیقه تا پائیز) نیز با اشاره به همكاری خود با ساداتیان گفت: پیش از این فیلم در ساخت فیلم به رنگ ارغوان با وی همكاری داشتم و این دومین همكاری خوب و ثمربخش ما است و از اینكه در این فیلم همكاری كردم، خوشحالم.
حدیش شاملو (مسئول جلوه‌های ویژه بصری) نیز با اشاره به اهمیت جلوه‌های بصری در این فیلم گفت: من از همه تماشاچیان تشكر می‌كنم. كار اصلی من طراحی صحنه تصادف بود و زمانی كه در هنگام پخش صحنه تصادف؛ صدای آه تماشاگر را شنیدم، متوجه شدم كه كار خوب شده است و این رضایت تماشاچی برای من كافی است.
تیموری (دستیار كارگردان و برنامه‌ریز) نیز با اشاره به اهمیت حمایت مردم در چنین فیلم‌هایی گفت: امیدوارم فیلم‌هایی همچون هفت دقیقه تا پائیز بسیار ساخته شوند تا ما دیگر شاهد ساخت فیلم‌های بد نباشیم.
در این برنامه قرار بود هدیه تهرانی (بازیگر اصلی فیلم) در بخش ویژه‌ای صحبت كند، اما پس از پخش نمآهنگی از نقش‌آفرینی‌های وی در فیلم‌های دیگر؛ نیما حسنی‌نسب (مجری مراسم) روی سن آمد و با اعلام این مطلب كه هدیه تهرانی امروز در این مراسم حاضر نمی‌شود، گفت: هدیه تهرانی قول داده بود حتما در مراسم شركت می‌كند و ما خبر حضور وی را با اطلاع خود ایشان و با هماهنگی وی منتشر كردیم. در طی تماسی كه نیم ساعت قبل از آغاز مراسم با وی داشتیم نیز اعلام كرد كه در مسیر رسیدن به سالن ایوان شمس هستند. اما چند دقیقه مانده به آغاز مراسم؛ اعلام كردند كه در مراسم حضور پیدا نمی‌كنند و همه‌گونه راه‌های ارتباطی به خود را قطع كردند. من به شخصه از این اتفاق معذرت‌خواهی می‌كنم و متاسفم كه بگویم خانم تهرانی در مكان‌ها و مراسم‌هایی كه وعده‌ نمی‌دهند؛ حضور پیدا می‌كنند و آن مشكلاتی كه همه ما دیدیم به وجود می‌آید اما در مراسم‌هایی كه وعده می‌دهند؛ حضور پیدا نمی‌كند.
در ادامه مراسم سیدجمال ساداتیان (تهیه‌كننده فیلم) روی سن آمد و با اشاره به لزوم اهمیت مخاطب برای یك اثر هنری گفت: ماهی به آب زنده است و یك اثر هنری با مخاطب خود زنده است. فیلم هفت دقیقه تا پائیز فیلم متفاوتی است و امیدوارم كه این فیلم باعث شود تا تعدادی از تهیه‌كنندگان به سمت ساخت آثاری بروند كه ذائقه مخاطب را ارتقاء و تغییر دهد. ما باید تلاش كنیم چنین فیلم‌هایی بعداز ساخت خوب دیده شود تا گسترش یابد.
وی ادامه داد: حداقل كار این فیلم این است كه باعث می‌شود بعضی از گلایه‌های منتقدین سینمایی نسبت به فیلم‌های ضعیف روی پرده كاهش یابد.
ساداتیان با اشاره به همكاری خود با هدیه تهرانی گفت: قبل از این فیلم در فیلم چهارشنبه‌سوری با هدیه تهرانی همكاری كردم و این كار دومین همكاری ما است. هدیه تهرانی دغدغه بسیاری دارد و صاحب فكر و اندیشه است. وی حتی دغدغه كارگردانی نیز دارد اما نمی‌دانم چرا خود را از سینما دور نگه داشته است. امروز هم اگر فیلم هفت دقیقه تا پائیز فیلم خوبی است بخشی از آن به بازی و توانایی هدیه تهرانی در فیلم بازمی‌گردد.
علیرضا امینی (كارگردان فیلم) نیز گفت: خیلی خوشحالم كه در جمع تماشاگران مشتاق فیلم‌ام هستم و این لحظات یكی از بهترین لحظاتی است كه یك كارگردان با تماشاگران علاقه‌مند فیلم خود را می‌بیند.
محسن طنابنده (بازیگر و یكی از فیلمنامه‌نویسان فیلم) نیز با اشاره به حضور بازیگران خوب در این فیلم گفت: جا دارد در اینجا جای هدیه تهرانی و خاطره اسدی را خالی كنم و امیدوارم كه فیلم را دوست داشته باشید.
وی با اشاره به نگارش فیلمنامه فیلم گفت: بخشی از فیلمنامه به صورت كارگاهی نگارش شده و بخشی دیگر باتوجه به شناختی كه از توانایی و قدرت نگارش علیرضا نادری داشتیم؛ از وی دعوت كردیم تا آن را برعهده گیرد.
در ادامه این مراسم؛ پس از پخش نمآهنگی از بازی‌های مختلف حامد بهداد در فیلم‌های دیگر؛ بهداد درمیان تشویق شدید هواداران روی سن آمد و گفت: من در مراسم‌های بسیاری شركت كردم اما باید بگویم كه این مراسم از هیجان‌برانگیزترین آنها است.
وی از قول محسن طنابنده نقل كرد كه وی گفته بود؛ درست است كه وی جوایز بسیاری نگرفته اما گرفتن جایزه برای فیلم هفت دقیقه تا پائیز حق وی است.
حامد بهداد ادامه داد: از احساس همه تماشاگران سپاسگذارم و بخشی از این احساس به معصومیت ما ایرانیان بازمی‌گردد، زیرا ما مردمان بسیار خوبی هستیم.
بهداد با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان گفت: امروز بیشتر از دانشمند بودن به هنرمند بودن نیاز داریم.
بعداز سخنان بهداد؛ بخشی از كنسرت گروه داركوب در اریكه ایرانیان پخش شد.
در این مراسم، مازیار فلاحی و احسان حق‌شناس به صورت زنده ترانه فیلم‌هایی همچون لیلی و مجنون را اجرا كردند.
همچنین از عوامل فیلم با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد و در بخش قرعه‌كشی نیز به ده نفر از تماشاگران به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
این برنامه توسط سایت سینمای ما موسسه فرهنگی هنری بشرا فیلم و مدیریت ایوان شمس برگزار شد.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fardanews.com
 
مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: فرش قرمز فیلم سینمایی هفت دقیقه تا پائیز