کاوش‌های اخیر یک گروه 30 نفره از باستان‌شناسان آلمانی در محوطه کلیسای جامع شهر ماگدبورگ آلمان منجر به کشف بقایای جسد نوه آلفرد کبیر، پادشاه انگلستان و همسر حاکم ایالت ساکسونی آلمان شد که...

به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در شهر ماگدبورگ ایالت ساکسونی آلمان موفق به کشف جسد همسر اوتوی اول، امپراتور مقدس روم در حدود هزار سال پیش شدند.
‌ کاوش‌های اخیر یک گروه 30 نفره از باستان‌شناسان آلمانی در محوطه کلیسای جامع شهر ماگدبورگ آلمان منجر به کشف بقایای جسد نوه آلفرد کبیر، پادشاه انگلستان و همسر حاکم ایالت ساکسونی آلمان شد که در سال 929 میلادی به ازدواج وی درآمده بود.
محققان اعلام کردند، بقایای جسد ملکه ساکسون‌ها که بر اساس اسناد تاریخی ادیت نام داشته یک از قدیمی‌ترین اجساد به دست آمده از خاندان شاهان بریتانیا در آلمان است.
بررسی جسد که در تابوتی سربی قرار داشته نشان می‌دهد که عمر ملکه در زمان مرک بین 30 تا 40 سال بوده است. آزمایش‌های صورت گرفته از دندان‌های جسد نیز نشان داد که وی اصالتی جنوبی داشته است.
یافته‌های به دست آمده از مقبره ملکه قد وی را یک مترو 57 سانتی‌منر نشان داده است. گفتنی است بقایای این جسد پیش از این نیز یک بار در سال 1510 میلادی نبش قبر شده و در کلیسای ماگدبورگ به خاک سپرده شده بود
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir