این کنسرت در یک بنای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال برگزار شد. این بنای تاریخی و اجرای داستان ضحاک ماردوش از شاهنامه فردوسی با صدای شهرام ناظری فضای غریبی را برای شنوندگان پدید آورده بود...

به گزارش عصرایران، فستیوال جهانی موسیقی فز در مراکش با اجرای شاهنامه‌خوانی از فردوسی حماسه‌سرای بزرگ ایران توسط شهرام ناظری و گروه مولوی در حضور بیش از چهار هزار نفر از مشتاقان موسیقی به پایان رسید.
این کنسرت در یک بنای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال برگزار شد. این بنای تاریخی و اجرای داستان ضحاک ماردوش از شاهنامه فردوسی با صدای شهرام ناظری فضای غریبی را برای شنوندگان پدید آورده بود.
شاهنامه‌خوانی در مقام اصفهان، دستگاه شور و دستگاه همایون و با استفاده از ریتم و تحرک موسیقیایی، شیوه تازه و نوینی در موسیقی سنتی است که شهرام ناظری به عنوان اولین خواننده ایرانی مبتکر آن بوده است.
حافظ ناظری نوازنده سه‌تار و تنظیم‌کننده قطعات، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، پژمان حدادی نوازنده تنبک و پندارک و حسین زهاوی نوازنده دف تصویرگر بخشی از فرهنگ حماسی ادبیات و موسیقی ایرانی در فستیوال جهانی فز بودند.
شهرام ناظری سال 2006 برای نخستین بار شاهنامه‌خوانی و اجرای داستان ضحاک ماردوش را در سالن باشکوه «پلایر پاریس» به صحنه برد و پس از آن تاکنون در آمریکا در «کارنگی هال» نیویورک و «پنتی جز» هالیوود به اجرا در آمده است. قرار است به زودی این اجرا به صورت سی‌دی و دی‌وی‌دی منتشر شود.
جشنواره موسیقی جهان در شهر فز در مراکش توسط بنیادی به همین نام هر سال در این شهر برگزار می‌شود و مجموعه ای از هنر برتر موسیقی جهان را به اجرا می گذارد. امسال علاوه بر شهرام ناظری، هنرمندان سرشناس بسیاری از هند، مراکش، انگلیس، عراق، یونان، امریکا، اسپانیا و ارمنستان در فستیوال جهانی فز شرکت داشتند
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com