«پنجمین سوار سرنوشت» به كارگردانی ایرج قادری، فیلمی كه به مدت 28 سال اجازه نمایش عمومی نیافته بود و سال گذشته روانه سینماها شد، داستان زندگی محسن، جوان ورزشكاری است، كه...

به گزارش فارس، هفت عنوان برنامه جدید از شركت تصویر دنیای هنر(TDH) از جمله فیلم «پنجمین سوار سرنوشت» ایرج قادری در هشتمین مرحله توزیع برنامه‌های این شركت در سال 89 از روز آینده وارد شبكه سینمای خانگی كشور می‌شود. 
به نقل از روابط عمومی شركت تصویر دنیای هنر (TDH) یك فیلم سینمایی ایرانی، یك آلبوم موسیقی، یك سریال خارجی و چهار فیلم سینمایی خارجی در هشتمین مرحله از توزیع سراسری سال 89 این شركت به شبكه سینمای خانگی عرضه می‌شوند و تعداد برنامه‌های توزیع شده سال 89 این شركت تاكنون به 56 عنوان رسیده است.
گزارش روابط عمومی تصویر دنیای هنر می‌افزاید: «پنجمین سوار سرنوشت» به كارگردانی ایرج قادری، فیلمی كه به مدت 28 سال اجازه نمایش عمومی نیافته بود و سال گذشته روانه سینماها شد، داستان زندگی محسن، جوان ورزشكاری است، كه درخانواده‌ای فقیر زندگی می‌كند. وی به گروهی مذهبی وابسته و به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم سابق كشیده شده است. سازمان امنیت برای نابود كردن او، با طرح نقشه‌ای محسن را به اعتیاد می‌كشاند. محسن یك شب درحال چاپ اعلامیه به محاصره مأموران می‌افتد و پس از درگیری دستگیر می‌شود. در زندان به دلیل اعتیاد اعضای گروهش را لو می‌دهد. پدر محسن برای یافتن فرزندش به تمام مراكزی كه قاچاقچیان فعالیت دارند سر می‌زند اما...
ایرج قادری، فخری خوروش، مرتضی عقیلی و رسول توكلی بازیگران این فیلم سینمایی هستند و مرحوم مازیار نیز ترانه این فیلم را خوانده است.
به گزارش روابط عمومی تصویر دنیای هنر، آلبوم موسیقی «احساس» با صدای بابك جهانبخش و تهیه كنندگی رامین بصیرت نیا نیز محصول جدید این شركت است كه به شبكه سینمای خانگی عرضه شده است.
بابك جهانبخش متولد اول فروردین ماه سال 1362 در شهر بوخوم آلمان، موسیقی را از سن 5 سالگی با ساز پیانو زیر نظر اساتید المانی در مدرسه ملی موسیقی شروع كرد . در سن 11 سالگی به ایران بازگشت و با زنده یاد مسعود میردامادی از آهنگسازها و اساتید بنام قدیمی آشنا شد و سلفژ و تئوری را فراگرفت با تشویق استادش در سال 76 با اینكه فقط 14 سال داشت برای تست صدا در سازمان صدا و سیما حاضر شد. و مستقیما از ریاست مركز حفظ و اشاعه آن زمان (علی معلم دامغانی) مجوز دریافت كرد. وی در سن 20 سالگی مجموعه‌ای تحت عنوان «چی شده؟» را جمع آوری كرد كه در سال 84 وارد بازار موسیقی شد. پس از استقبال از آلبوم و تراك چی شده ، وی به عنوان دومین پدیده سال معرفی شد و پس از آن در سال 1387 آلبوم «بی اسم» را روانه بازار كرد.
این گزارش می افزاید: قسمت ششم سریال «گروگان»، به همراه فیلم سینمایی «كاپوتی» (محصول سال 2005) به كارگردانی بنت میلر و بازی فیلیپ سیمور كافمن با موضوع جنایی، كه برنده اسكار بهترین باز یگر مرد (فیلیپ سیمور كافمن) در سال 2006 و نامزد 6 جایزه اسكار دیگر در همین سال به همراه 44 جایزه و 43 نامزدی از جشنواره های معتبر سینمایی سراسر جهان شد. همچنین فیلم سینمایی «مستر بین» محصول آمریكا با بازی روآن اتكینسون، فیلم سینمایی «فنا» محصول كشور هندوستان با بازی امیر خان و كاجول با موضوع اجتماعی و حادثه‌ای و كارگردانی كونال كوهلی و فیلم سینمایی «بی باك» ساخته مارك جانسون و نقش آفرینی بن افلك، جنیفر گارنر و كالین فارل با موضوع حادثه‌ای عناوین هفت فیلم توزیع شده هفته آخر خرداد ماه امسال شركت تصویر دنیای هنر هستند.
طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با آغاز فصل تابستان، این شركت برنامه‌های ویژه‌ای را تدارك دیده و توزیع این برنامه‌های متنوع از هفته اول تیرماه آغاز می‌شود.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com