تعدادی از اعضای این گروه 8 نفره كه مجسمه‌سازی را از پرویز تناولی، با مجسمه‌های «هیچ» مشهورش آموخته‌اند...

 دیدنی هفته
مجسمه‌سازی از هنرهای مغفولی است كه كمتر پیش می‌آید نمایشگاهی از آن خودش داشته باشد. مجسمه‌سازها تعدادشان به نسبت هنرمندان هنرهای تجسمی، كمتر و به نظر می‌رسد زحمتی كه می‌كشند، بیشتر است. حالا كه كمتر پیش می‌آید نمایشگاهی از مجسمه برگزار شود، بروید از تازه‌ترین آثار گروه مجسمه‌سازان «معكوس» در نگارخانه شیرین دیدن كنید.
تعدادی از اعضای این گروه 8 نفره كه مجسمه‌سازی را از پرویز تناولی، با مجسمه‌های «هیچ» مشهورش آموخته‌اند، مونا پاد، فرزانه حسینی، حامد رشتیان، مینا سرلك، نسترن صفایی، هوارد گرجی، امیر موسوی‌زاده و علی موسوی‌زاده هستند كه نمایشگاهی از مجسمه‌هایشان را در سومین حضور مشتركشان در گروه معكوس، از 21 خرداد تا دوم تیرماه برگزار می‌كنند.
این گروه مجسمه‌ساز جوان كه همگی تعلیماتشان را در كلاس‌های تناولی آموخته‌اند، 4 سال پیش در سال 85، گروه مجسمه‌سازی معكوس را تشكیل داده و آثارشان را به صورت گروهی و انفرادی به نمایش می‌گذارند. نام این گروه از تكنیك منحصر به فرد پرویز تناولی، «ریخته‌گری معكوس» گرفته شده و فیگور انسان، اعضای بدن، پرنده و ماهی از موضوعات اصلی این آثار آبستره هستند. مجسمه‌های ارائه شده در این نمایشگاه آثار متفاوتی از جنس برنز، فایبر گلاس، ورق فلزی و متریال‌های متنوع دیگر را تشكیل می‌دهند.
این هنرمندان در نمایشگاه جدیدشان هم تجربه‌های فرم ‌گرایانه‌ را با به كارگرفتن مواد مختلف ادامه داده و آثارشان این‌بار بیشتر از گذشته معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌كنند. البته بیشتر مجسمه‌سازان ترجیح می‌دهند كه خارج از محدوده سبك و روش خاص كار كنند و به این ترتیب به دنبال خلق آثار جدیدتری هستند. این تلاش در مجسمه‌های نمایشگاه گالری شیرین هم دیده می‌شود. می‌توانید از این نمایشگاه كه به مدت 2 هفته تا دوشنبه دوم تیر ماه در گالری شیرین برپاست از ساعت 11 صبح تا بازدید كنید.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir