یكی از اولویت‌های طرح جدید اكران در سینماها، اكران فیلم‌هایی است كه در جشنواره فجر شركت می‌كنند و در اولویت‌ دوم فیلم‌هایی است كه با مضمون...

از این پس فیلم‌های كمدی‌ با هم اكران نمی‌شوند
بر اساس طرح جدیدی كه قرار است از سوی اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی و شورای صنفی نمایش اجرا شود، فیلم‌های اكران شده در جشنواره فیلم فجر و آثار فرهنگی اجتماعی در اولویت اكران قرار گرفتند و قرار شد تا از این پس فیلم‌های كمدی‌ با هم اكران نشوند.
 
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، یكی از اولویت‌های طرح جدید اكران در سینماها، اكران فیلم‌هایی است كه در جشنواره فجر شركت می‌كنند و در اولویت‌ دوم فیلم‌هایی است كه با مضمون فرهنگی و اجتماعی ساخته می‌شوند.
به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم‌های كمدی نیز در اولویت اكران قرار دارند اما با شرایط خاص اكران می‌شوند به این معنی كه محدودیتی برای اكران این فیلم‌ها وجود ندارد اما نباید همزمان چند فیلم كمدی در یك بازه زمانی با هم اكران شوند.
علی سرتیپی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هنوز در خصوص جزئیات این طرح به نتیجه كلی نرسیده‌ایم و تنها براساس توضیحاتی كه آقای سجاد‌پور درخصوص این طرح ارائه دادند از آن مطلع شدیم و پس از ارائه آن به شورای صنفی جلسات كارشناسانه خود را آغاز خواهیم كرد.
به گزارش فارس، به نطر می‌رسد اجرای این طرح بتواند سازوكار اكران فیلم‌های ایرانی را در ادامه سال 89 به‌گونه‌ای رقم بخورد كه از اكران به‌یكباره فیلم‌های طنزآمیز و گیشه‌ای در فصل‌های مختلف سال كاسته شود.
همچنین با اجرای این طرح می‌توان نسبت به پخش مناسب فیلم‌های سینمایی در ژانرهای مختلف امیدوار بود. روشی كه قطعا با ایجاد تنوع و تداوم آن در اكران می‌تواند به استقبال مردم از سینما و فروش فیلم‌ها كمك كند.
به‌زودی جدول اكران به اطلاع تهیه‌كنندگان و كارگردانان خواهد رسید.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com